Skaitytojai skundžiasi

Patrauklios kainos prekybos centre – tik akių dūmimas?


Pirkėjų gundymas akcijomis jau tapo įprastas. Kasdien parduotuvės skelbiasi nupiginusios atitinkamus produktus – tik pirk. Tačiau patrauklūs pasiūlymai ne visada realūs, mat pasitaiko, kai išmuštuose čekiuose produktų kainos būna kur kas solidesnės nei lentynose. Belieka tik spėlioti, ar tai sąmoningas apgaudinėjimas, ar tiesiog klaida.


Sugundė nupigintos žvakutės


Į „Bangos“ redakciją kreipęsis J. G. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.) pasakojo, kad jau per 10 metų yra ištikimas prekybos centro „Maxima“ pirkėjas. Jis užsiminė, kad už tokią draugystę prieš Naujųjų metų šventę yra buvęs pamalonintas tai šokolado plytele, tai saldainių dėžute. „Šis prekybos tinklas vilioja mane įvairiomis savaitinėmis nuolaidomis bei prekių gausa ir įvairove“, – kalbėjo pašnekovas. Nepaisant to, į redakciją jis kreipėsi ne dėl noro pasigirti, o priešingai – papasakoti apie karčią savo patirtį. J. G. sakė nusprendęs prieš artėjančią Visų šventųjų dieną pasirūpinti žvakėmis: „Užėjau į mylimą Gargždų XX „Maximą“, kur nuolaidos džiugina širdį. Štai žvakutės, dega iki 48 valandų ir nuolaida ženkli. Širdžiai nemaloni kaina 4,49 Lt nubraukta ir parašyta 2,99 Lt. Imu visą pakuotę, užteks ant visų artimųjų kapų, o ir prieš žmonelę pasigirsiu, kad jau pasirūpinau žvakėmis.“ Tačiau visas džiaugsmas išgaravo, kai vyriškis, grįžęs namo, žvilgterėjo į kasos čekį: „Pastebėjau, kad už žvakes mokėjau po 3,99 Lt. Pamaniau, jog nuo žioplumo vaistų nėra, matyt, neapsižiūrėjau, visko pasitaiko.“


Grasino net apsauga


Kitą dieną J. G. nusprendė įsitikinti, ar išties apsiriko, ir užsukti į „Maximą“: „Žiūriu, mano pirktos žvakutės guli visu gražumu ir kaina ta pati 2,99 Lt vėl džiugina širdį. Einu prie kasos ir aiškinu kasininkei situaciją, o ši nemaloniai žiūri, tačiau vis dėlto nuėjo pakviesti parduotuvės administraciją. Matydamas, kad viskas krypsta ne mano naudai, nutariau užfiksuoti „įkalčius“ ir išsitraukęs telefoną nufotografavau pamalonintą prekės kainą. Atėjusi parduotuvės vadybininkė Vilma Stonkienė pamatė, kad nupaveikslavau prekės kainą ir pradėjo šaukti, grasinti apsauga. Aš gerbiamos ponios klausiau, kaip čia atsitiko, kad prekės kaina „nusigrybavo“, o ši man dėstė teoriją apie „Maximos“ taisykles, kad patalpose fotografuoti draudžiama. Galop buvau išsiųstas namo atsivežti pirktų žvakučių. Grįžęs vėl ilgai laukiau prie kasos, kol pakvietė vadybininkę ir apsaugininką. Ilgai teko diskutuoti dėl kainos neatitikimo. Išsiskiriant išgirdau iš ponios V. Stonkienės atsiprašymą, kad visko pasitaiko, ir „Maxima“ klysta. Aš sutinku, kad klysti natūralu, bet kad problemos yra sprendžiamos su tokiu vargu, grasinant apsaugos darbuotojais, tai jau betvarkė.“


Klientas teisus – suklydo darbuotoja


Paprašyta pakomentuoti šią situaciją UAB „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė atsakė: „Šioje situacijoje klientas yra teisus – suklydo mūsų darbuotoja. Apmaudu, kad išaiškėjus klaidai parduotuvės vadybininkė nesugebėjo deramai atsiprašyti klien­to, kad jam neliktų nuoskaudos. Atkreipėme šios parduotuvės kolektyvo dėmesį, kad kiekvienas mūsų klientas turėtų būti aptarnaujamas pagarbiai ir maloniai. Tokiais atvejais, kai kyla įtarimas dėl kainų arba nepavyksta išsiaiškinti su parduotuvės administracija, visada rekomenduojame paskambinti mūsų nemokomu telefono numeriu 8 800 200 50, kad klausimas būtų išspręstas kuo greičiau. Šiuo atveju klientui turėjo būti sumokėtas skirtumas – kiek jis permokėjo už žvakes ir įteiktas 5 Lt dovanų čekis. Atsiprašome kliento už patirtus nepatogumus.“


Skelbta akcija negaliojo


Ne kartą nusivylusi prekybos centruose siūlomomis akcijomis sakė esanti ir gargždiškė A. G. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.). Moteris galėtų papasakoti ne vieną atvejį apie neatitikimus tarp lentynose pateiktų patrauklių pasiūlymų, akcijų, reklamuojamų specialiuose kataloguose, ir kainų kasos čekiuose. Labiausiai ją suerzino visai neseniai atsitikusi istorija: „Spalio 14 d. reklaminiame „Maximos“ kataloge buvo paskelbta vienadienė akcija svogūnams, esą jų kilogramas kainuos tik 69 ct. Nuvykau į didžiąją Gargždų „Maximą“ nusipirkti svogūnų sau ir neįgaliai kaimynei. Pamačiau, jog svogūnų nurodyta kaina išties yra 69 ct, ji buvo geltoname fone, tai irgi reiškia, jog akcija galioja, tad su 3,5 kg svogūnų atsistojau prie kasos. Sumokėjau 4,80 Lt, nunešiau čekį neįgaliai kaimynei, o ji pastebėjo, kad kainos neatitinka, net pyktelėjo ant manęs, pagalvojo, kad noriu ją apgauti. Pasijutau labai nepatogiai, juk pagal skelbtą akciją svogūnų kilogramas turėjo kainuoti 69 ct, tad sumokėti turėjau per 2 Lt, bet ne per 4 Lt. Nuėjau pirmadienį į prekybos centrą, Informacijos skyrių, kuriame man buvo pasiūlyta grąžinti svogūnus ir užsiminta, kad neva akcija neveikė dėl kažkokių techninių kliūčių. Antradienį nusinešiau svogūnus ir man pasiūlė tada pritaikyti akciją, mat ji esą vėl prasidėjo, tačiau mieliau susigrąžinau pinigus.“ Šiuo atveju klientei už patirtus nepatogumus, sugaištą laiką taip pat nebuvo pasiūlytas 5 Lt dovanų čekis.


Kalta dingusi elektra


Apie gargždiškės skundą išgirdusi „Maximos“ atstovė ryšiams su visuomene O. Malaškevičienė paaiškino, kad akcijos kaina svogūnams nebuvo pritaikyta, nes 14 dieną buvo dingusi elektra, todėl kurį laiką buvo sutrikdytas kasdienis darbas ir kasose nebuvo taikomos visos nuolaidos. „Aišku, klientei tokiu atveju turėjo būti pasiūlytas 5 Lt dovanų čekis. Pasak šios parduotuvės direktoriaus, visi darbuotojai yra įspėti ir tikimasi, kad nuo šiol klientai parduotuvėje bus aptarnaujami tinkamai“, – akcentavo O. Malaškevičienė.


KOMENTARAS


Paulius MERECKAS, Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas: „Kaip pakomentuočiau pirmąjį atvejį? Įėjęs į parduotuvę žmogus nežino, kokios yra taisyklės. Todėl apie draudimą fotografuoti pirkėjas gali tiesiog nežinoti. Vadybininkė turėjo pirkėjui maloniai paaiškinti taisykles, o ne grasinti apsauga. Grasinimas apsauga prilygsta netiesioginiam jėgos panaudojimui, todėl pilietis gali kreiptis į policiją. Taip pat galima kreiptis į teismą dėl moralinės žalos atlyginimo. Žinoma, prieš tai būtų gerai parašyti pareiškimą pačiai bendrovei, aprašyti incidentą ir paprašyti kompensuoti moralinę žalą. Pavyzdžiui, šią žalą gali gyventojas įvertinti 1 000 Lt, gali ir 10 000 Lt. Jei bendrovė nesutiks kompensuoti moralinės žalos, tada lieka teismas ir greičiausiai situacija išsispręstų pirkėjo naudai.


Dėl antrojo atvejo, kai moteris permokėjo už svogūnus, reikėtų priminti, kad akcijų ir išpardavimų įstatymai nereglamentuoja. Įmonės pačios pasitvirtina atitinkamą tvarką. Tačiau bet kuriuo atveju vartotojas turėtų gauti laiku informaciją apie akcijas, kurios tuo metu galioja, o kurios ne.“


Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių