Rajono žemėse – modernus autodromas vairuotojams

Prieš keletą metų ši teritorija priminė ožkų ganyklą, o kelias buvo tinkamas nebent šienui vežti. Tačiau žingsnis po žingsnio vieta neatpažįstamai keitėsi. Pasinaudojus Europos Sąjungos (ES) 2007–2013 m. struktūriniais fondais, Ketvergių žemėse išdygo modernus Transporto, sandėliavimo ir ryšių sektorinio praktinio mokymo centras. Tai beveik 5,3 mln. € plyno lauko investicija. Projektui išmokėta ES lėšų – 4 339 484,51 €.

Transporto, sandėliavimo ir ryšių sektorinio praktinio mokymo centro atidarymo juostelę perkirpo (iš kairės) Švietimo ir mokslo ministerijos kancleris D. Numgaudis, centro direktorė B. Dirmotienė ir rangos darbus atlikusios AB „Panevėžio statybos trestas“ Klaipėdos filialo vadovas Rimantas Skarbalius.Direktorę praminė geležine ledi

Tam, kad čia būtų įrengtas modernus transporto ir sandėliavimo darbuotojų rengimo centras, reikėjo didžiulio įdirbio, užsispyrimo. Ne veltui projektą vykdžiusios VšĮ Klaipėdos profesinio mokymo ir reabilitacijos centro direktorė Birutė Dirmotienė buvo praminta lietuviškąja Margaret Tečer, geležine ledi. „Viskas prasidėjo dar prieš 15 metų. Jau tada buvo dedamos visos pastangos, kad turėtume modernų autodromą, kuriame ruoštume ne tik vairuotojus profesionalus. Nusipirkome 6 ha žemės sklypą, gal ir nelabai patogioje vietoje, tačiau visus raminu, jog praeis keleri metai, ir teritorija bus išvystyta. Tai tik laiko klausimas“, – kalbėjo centro atidarymo juostelę perkirpusi B. Dirmotienė.

Praktinio mokymo centre numatyta vykdyti vairuotojų mokymą pagal daugelį programų. Galimas beveik visų autotransporto priemonių vairuotojų kategorijų (A1, A2, A, B, BE, C1, C, CE, D1, D) mokymas. Ypatingas dėmesys – vairuotojams, vežantiems pavojingus Vairavimą ekstremaliomis sąlygomis išbandė ir Klaipėdos teritorinės darbo biržos direktoriaus pavaduotojas Andrius Adomaitis. Anot jo, sukurta moderni mokymosi bazė išties padės išugdyti profesionalius vairuotojus. „Dabar kelyje yra daug savimi pasitikinčių vairuotojų, kurie neįvertina realaus pavojaus. Čia labai greitai galima patikrinti savo galimybes“, – kalbėjo A. Adomaitis, kuris pats sėkmingai įveikė vairavimo ekstremaliomis sąlygomis iššūkį.krovinius (ADR), vyks ir vairuotojų profesinis mokymas (95 kodas). Taip pat specialūs kursai krautuvų vairuotojams. Jų laukia puikiai įrengtos uždaros ir atviros praktinio mokymo patalpos, kuriose sumontuota reikalinga įranga, parinkti įvairių krovinių tipų pavyzdžiai. Projekto lėšomis įsigyti reikalingi automobiliai, taip pat nauja šiuolaikinė kompiuterinė technika ir sandėlio įranga, įrengtos mokymosi klasės. Vairavimo įgūdžių tobulinimui įsigytas specialus simuliatorius, kurio programinė įranga leidžia imituoti įvairias situacijas kelyje.

Pavojai slidžiame kelyje

Autodrome vykdomi automobilių vairavimo ant slidžios dangos gebėjimų ir įgūdžių tobulinimo užsiėmimai. Tam sukurtos palankios sąlygos: net ir vidurvasarį specialia įranga sukuriama kelio danga, kurios trinties koeficientas prilygsta ledui. Įgūdžiams slidžiame kelyje tobulinti įrengtos dvi trasos.

Vienoje iš jų, prieš užvažiuojant ant slidžios dangos, automobilis specialios plokštės pagalba yra stumtelėjamas į šoną, todėl netenka stabilumo. Vairuotojas stengiasi sugrąžinti automobilį į normalią judėjimo trajektoriją, tuo pat metu iš dangos iškyla vandens kliūtys, kurias besimokantysis turi apvažiuoti. Tokiu būdu vairuotojas turi galimybę saugiai ugdyti įgūdžius, reikalingus vairuoti automobilį sudėtingomis eismo sąlygomis.

Antroji trasa įrengta 6 proc. statumo nuokalnėje. Čia vairuotojas, leisdamasis nuokalne, išvys vandens kliūtį, turės ją apvažiuoti ir saugiai pasisukti posūkyje. Ugdomas saugaus greičio pasirinkimo suvokimas. Vairuotojas realiai įvertins pavojų, kuris tyko posūkiuose.

Centro atidarymo renginyje dalyvavęs Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis vylėsi, kad čia įgyti įgūdžiai užtikrins vairuotojų saugumą kelyje ir juokavo, jog galbūt nebereiks ir jų institucijos – Kelių policijos biuro – jei nebeliks avarijų.


KOMENTARAS

  • LR švietimo ir mokslo ministerijos kancleris Dainius NUMGAUDIS: „Vis dažniau tenka dalyvauti naujų objektų atidarymuose. Priežastis – mūsų apsisprendimas įstoti į ES ir gaunama ES struktūrinių fondų parama. Finansavimas Lietuvai yra skiriamas, nes iš pradžių pagal įvairiausius rodiklius buvome pirmi, antri nuo galo. Struktūrinė parama yra tam, kad išlygintų skirtumus tarp ES šalių. Įstodami turėjome 40 proc. ES bendro vidaus produkto vidurkio, o dabar esame pasiekę 70 proc. To nebūtų pavykę be struktūrinės paramos.

    Ilgą laiką investicijų į profesinį mokymą stigo. Situacija pasikeitė, kai pradėta naudotis ES struktūrine parama. Dabar profesinio mokymo bazėse yra tokia įranga, kuri gamyboje pasirodys po poros metų. Įvyks didžiulis perversmas.“


Įdomu

  • Projektas „Transporto, sandėliavimo ir ryšių sektorinio praktinio mokymo centro įkūrimas“ įgyvendintas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programą. Prioritetas – Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių