Vėžaitiškė emigrantė dalijasi marketingo patirtimi

Jau 15 metų Airijoje gyvenanti vėžaitiškė, marketingo ekspertė Rina Šlušnytė džiaugiasi, kad gyvenime jai teko bendrauti su daug įtakingų ir sėkmingų žmonių: prezidentais, ministrais, Europos Sąjungos lyderiais, verslininkais, žinomais televizijos atstovais ir pan.

Rina sutinka atskleisti keletą marketingo triukų ir Klaipėdos rajono gyventojams, kurie taip pat vis dažniau susiduria su tuo, jog sėkmę bet kurioje srityje dažnai lemia ne individualūs gebėjimai, bet įvaizdžio kūrimo menas.

Marketingo klausimais konsultuojanti Rina teigia, jog įtvirtinti patrauklų įvaizdį nėra sudėtinga, tačiau būtina žinoti pagrindines taisykles.Norus atspindintys pažadai

Kalbėdama apie įvaizdžio kūrimą Rina sako mėgstanti pateikti vienų peikiamo, kitų liaupsinamo JAV prezidento rinkimus 2017 m. laimėjusio Donaldo Trumpo pavyzdį. Tiesa, 2020-aisiais jam nepavyko pakartoti sėkmės istorijos prezidento rinkimuose, tačiau akivaizdu, kad jo figūra tebedaro įtaką labai didelei daliai amerikiečių.

„Išskyriau 10 priežasčių, kas lėmė D. Trumpo sėkmę ir populiarumą. Pirmiausia – gebėjimas žadėti. Jis sako „Make America great again“, tai reiškia, jog jis ne tik užsimena, kad Amerika buvo puiki šalis, bet ir duoda pažadą sugrąžinti šalies klestėjimą, kai jis bus išrinktas prezidentu. Taip jis sukuria ateities vaizdą, viziją, kurios trokšta žmonės. Jis sąmoningai tai kartoja. Kai jo oponentė 2017 m. Hillary Clinton kėlė šūkį „Stronger Together“ (liet. „Kartu stipresni“). Čia ateities – nė kvapo“, – palygino marketingo ekspertė.

Kritiką atremia pasitikėjimu

Antra, D. Trumpo kalba suprantama net penktokui. Jis konstruoja ypač trumpus sakinius, kuriuos supranta kiekvienas, nepriklausomai nuo išsilavinimo ir pan. Jokio plataus žodyno, mokslinių išsireiškimų. Viskas paprasta kaip dukart du, pauzės visada įspūdį sustiprina dar labiau.

Anot Rinos, buvęs Prezidentas puikiai suvokia, kad pirmojo sakinio tikslas – priversti klausytis antrojo ir t. t. „Neretai žmonės stengiasi įmantriai pasakyti paprastą mintį, neva tai padaro mus išskirtinius, sukuria viską žinančių ir išmanančių įspūdį. Tiesa kitokia. Savo ego stumkite į šalį. Jei norite parduoti savo produktą, internetiniuose puslapiuose, seminaruose, brošiūrose ir visur kitur naudokite tokią kalbą, kurią supras net mažiausi klientai“, – tvirtina pašnekovė.

Pasitikėjimas savimi ypač praverčia kritiniais momentais. Kai kiti aukšto rango pareigūnai kritikuoja D. Trumpą, jis tai paverčia juoku ir eina pirmyn. „Jei abejoji savimi, tai atsispindi: atitinkamai keičiasi manieros, balsas, kūno kalba. Žmonės irgi pradeda tavimi abejoti. Savimi pasitikintys asmenys traukia kitus kaip magnetas“, – įsitikinusi marketingo ekspertė.

Ragina niekada nepasiduoti

Rina primena, kad sėkmingam įvaizdžiui įtvirtinti svarbu niekada nepasiduoti. Tas pats D. Trumpas visus gyvenimo iššūkius paverčia savo sėkme. Anot marketingo ekspertės, mes priešingai: būna nesulaukiame skambučio ar laiško elektroniniu paštu ir iškart darome savo išvadas. Po darbo pokalbio ji ragina nusiųsti laišką potencialiam darbdaviui ir padėkoti už suteiktą šansą. Galite tiesiog paklausti kliento, ar jam reikalingos Jūsų paslaugos. „Nereikšmingi veiksmai, o rezultatai garantuoju, kad jus maloniai nustebins“, – įsitikinusi pašnekovė.

Tam, kad patiktum ir būtum sekamas žmonių, spaudos, tu turi būti įdomus. Intriga yra viena iš priežasčių, kodėl daugelis seka vieną ar kitą personą internetiniuose puslapiuose. „D. Trumpo tonas, posakiai ir išpuoliai liudija, kad jis pats valdo savo profilius socialinėje medijoje. Politikas dažnai vartoja aukščiausio laipsnio būdvardžius „geriausias“, „didžiausias“, „maloniausias“ – tai bandymas demonstruoti galią. Taip pat atkreiptinas dėmesys, jog savo kalboje D. Trumpas visada vartoja žodelį „mūsų“, sukurdamas artimesnį kontaktą su klausytoju“, – pastebi marketingo srities atstovė.

Galingas ginklas – šypsena

Paskutiniai du momentai, kurie praverstų bet kuriam, norinčiam tapti lyderiu – rankų judesys, kuomet plačiai atvertos rankos į šalis. Tai gudrus judesys, kuris rėkte rėkia, kad aš esu nuoširdus ir atviras, nieko nuo jūsų neslepiu. O rodomasis pirštas į viršų siunčia žinutę į mūsų pasąmonę, kad aš čia dominuoju: esu tas, kuris turi galią ir gali tau padėti.

Visiškai nekainuojantis, tačiau galingas ginklas – šypsena. Šypsena jums padės sukurti teigiamą pirmajį įspūdį. Pirmasis įspūdis be galo svarbus. Viskas, ką išgirstame po to, tarsi yra prafiltruota pirmojo įspūdžio. Rina pateikia pavyzdį: štai du asmenys. Pirmasis – besišypsantis, praktiškas, darbštus, užsispyręs. Antrasis – niūrus, praktiškas, darbštus, užsispyręs. „Atsakykite nuoširdžiai – šalia kokio žmogaus maloniau leistumėte savo laiką, iš kurio pirktumėte ar kuriam parduotumėte, norėtumėte turėti savo komandoje ar su kuriuo leistumėte savo gyvenimą?“ – retoriškai klausia Rina ir akcentuoja visada šypsotis, net jei kartais tai būna sunku. Tai verčia jaustis geriau, teigiamai nuteikia aplinkinius.

Agnė ADOMAITĖ

Asm. albumo nuotr.


Taip pat skaitykite:

Skelbiamas konkursas Gargždų seniūno pareigoms
„Jaunimo erdvės“ tinklalaidė
Ką reikia žinoti apie skiepijimo procesą?
Laikas išsirinkti! Balsuok už labiausiai patikusias gyventojų idėjas!
Centralizuotas šildymas Priekulėje – tik vizijose
Klaipėdos LEZ plėtra rajone – proveržis ekonomikai
Mediacija – taiki alternatyva sprendžiant ne tik šeimos ginčus
Pirmieji žingsniai Gargžduose... ir saulėlydis
Lietuvos istoriografijos paminklas
Nuotolinės studijos suvaržė pirmakursius ir užsienyje, ir Lietuvoje
Jaunieji šachmatininkai – nuotolinėse šachmatų pirmenybėse
Pavasaris: kaip pagyvinti minimalistinį miegamojo interjerą
Maudymosi kostiumėlių tendencijos 2021-aisiais

Paieška

Naujienlaiškis

Žurnalisto pastabos

Šimtadienio klūpsniai

Prieškovidinio laikotarpio mokyklose vasaris būdavo…

Plačiau »

Bendraukite su mumis Facebook