Toks gyvenimas

„Didieji žaidimai“ gali apsukti galvą


Pašto dėžutėse ar šalia jų randame pluoštus įmonių reklaminių bukletų, skrajučių, kuriuose siūloma įvairiausių paslaugų. Daugiabučių namų gyventojų tai jau nebestebina – jie išnešami į šiukšlių konteinerius. Tačiau kai savo pašto dėžutėje garbaus amžiaus gargždiškė A. G. rado jai adresuotą laišką iš Vilniaus, UAB „Arpresa“, ant kurio užrašyta „Svarbus pranešimas. Konfidencialu“, nustebo ir sunerimo: kur šios, jai nežinomos, bendrovės darbuotojai rado jos adresą, vardą, pavardę ir kodėl jais naudojasi? Juk kiek dabar visokių apgavysčių, sukčiavimų.


„Saldžios“ vilionės


Atplėšusi voką, laiško viršuje ji vėl pamatė savo adresą. O laiške labai įtaigiai rašoma: „Gerb. A. G., tai svarbi žinia dėl mūsų „Didžiojo žaidimo“ 100 tūkst. Lt prizo. Jūsų pavardė yra sąraše tų, kurie turi galimybę tapti didžiojo prizo laimėtoju. Tai puiki žinia, kadangi buvote pakviesta prisidėti prie tų, kurie įtraukti į laimėtojo išrinkimo procedūrą“, – skaitė „Bangos“ skaitytoja.


Toliau pasakojama apie šio žaidimo eigą, kad ji gausianti dar vieną raudonos spalvos voką su finalinio prizo numeriais, kuriuos teks grąžinti, jeigu nori laimėti. Laišką pasirašė Eglė Bukauskienė, „Didžiojo žaidimo“ komiteto pirmininkė.


Laimėtojai iš karto būtų pervesta 100 tūkst. Lt į banko sąskaitą, ji būtų pakviesta į Vilnių šią progą atšvęsti prabangiame restorane…


Laiško pabaigoje E. Bukauskienė nuoširdžiai apgailestauja: „Mane stebina, kiek žmonių atmeta galimybę laimėti tūkstančius litų, jei net asmeniškai pakviečiami.“


Pirmiausia – apie didžiulius laimėjimus


Gargždiškė A. G. jau buvo girdėjusi apie apgaulingus pranešimus SMS žinutėmis: „Jūs loterijoje laimėjote televizorių“ ar panašiai. Tačiau reikalaujama sumokėti atitinkamą sumą, kad šį prizą gautų. Taigi šis laiškas papiktino moterį – kaip įžūliai kažkokia bendrovė pasinaudojo jos adresu neatsiklaususi, be jos sutikimo ir siūlo dalyvauti kažkokiame žaidime.


Netrukus sulaukusi ir raudonojo voko. Ilgame laiške vėl priminta, kad ji patekusi „tarp tų Lietuvos gyventojų, kurie iš karto buvo išrinkti dalyvauti finaliniame „Didžiojo žaidimo 9“ etape. „Man malonu pranešti, kad Jūs patekote tarp jų. Žmonės pradės Jums pavydėti“… ir pan.


Mėtyta ir vėtyta moteris atidžiai perskaitė laišką nuo pradžios iki galo ir pastebėjo, kad net 6 kartus paminėta, jog finalininkas gali laimėti 100 tūkst. Lt bei 20 tūkst. Lt lojalumo prizą vien už tai, jeigu užpildys „Finalininko pasą“.


Gargždiškė niekaip negalėjo suprasti, už ką jai tie pinigai gali būti skirti – juk niekada nepirkusi loterijos bilietų ir ja netikinti. Ir tik laiško pabaigoje perskaitė, kad per 7 dienas atsiuntus teigiamą atsakymą (įdėtas apmokėtas vokas) tęsti finalinio žaidimo atranką, galima ne tik laimėti prizų, kurių vertė 210 tūkst. Lt, bet ir užsisakyti knygą „Sveikos mitybos vadovas“ – tik už 79,9 Lt, pristatymas – 6 Lt. Įspėjama, jog knygynuose jų nebus. Ir ten pat priduriama, jog tuo pačiu metu yra galimybė laimėti keliasdešimt tūkstančių kainuojantį automobilį: „Mes pastatysime jį tiesiai prie Jūsų namų, tereikia užrašyti išsirinkto numerį.“


Iš tiesų gargždiškė raudoname voke rado lankstinuką apie sveiką gyvenseną, maistą, dietą ir dar vieną raginimą užsisakyti „vertingą žinyną“. Taigi tik tada žaidėja turėtų galimybę laimėti tuos tūkstančius.


Svarbiausia – smulkiu šriftu


Beje, laiškas išspausdintas normaliu, gerai įskaitomu šriftu, o jo apačioje – tik per padidinamąjį stiklą galima perskaityti, jog prizas skiriamas tik konkrečios kampanijos dalyviams, kurie užsisako leidinį, prekę. Ten pat parašyta, jog ne tik UAB „Arpresa“, bet ir kažkokia „Reder‘s Digest“ organizuoja šį žaidimą, kuris vyks nuo sausio 4 d. iki birželio 30 d. Jį vykdo UAB „Šviesa“.


„Išsiuntę „Didžiojo žaidimo 9“ dokumentus, Jūs sutinkate, kad asmens duomenys būtų tvarkomi šių bendrovių. Asmens duomenys suteikiami savanoriškai“, – teigiama smulkiuoju šriftu.


„Kas manęs klausė, ar aš sutinku?“ – piktinosi skaitytoja. Ir tik smulkiausiomis raidėmis parašyta apie siunčiamus leidinius ir prekes, už kurias teks sumokėti, o jeigu nepatiks, galės grąžinti, sumokant grąžinimo išlaidas. Tai štai kaip apsukriai, ne savo noru, į kažkokį žaidimą įtraukiami žmonės: iš pradžių pasakėlė apie šimtatūkstantinius prizus, o po to – kuklus pasiūlymas užsisakyti leidinį. Taigi skaitytoja ir kreipėsi į „Bangos“ redakciją, kad gyventojai, sulaukę tokių pasiūlymų „praturtėti“, būtų atidūs. Iš tiesų nemažai gyventojų jau informavo „Bangą“ apie juos.


Nubausti, bet veiklą tęsia


Šio žaidimo taisykles pavyko aptikti internete. Jose aiškiai pasakyta, kad tai naujas knygų prekybos būdas pagal tarptautinės leidybos ir tiesioginės rinkodaros kampanijos „Reder‘s Digest“ naudojamą modelį. Lietuvos gyventojams siunčiami laiškai su pasiūlymu ne tik įsigyti specialiai žaidimui išleistus leidinius. Pirmiausia jiems norima apsukti galvą didžiuliais piniginiais prizais.


Paskambinus „Didžiojo žaidimo“ komitetui, atsiliepė Aiste prisistačiusi konsultantė. Ji teigė, kad užsisakęs knygą žmogus gausiąs papildomų pasiūlymų. „Gyventojų duomenys parinkti iš viešai prieinamų šaltinių, o tam nereikia leidimo“, – sakė konsultantė.


Apie „Didįjį žaidimą“ paklausta Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos informacijos ir technologijų skyriaus vyriausioji specialistė R. Sinkevičiūtė-Šečkuvienė „Bangos“ korespondentei atsakė, kad apie jį jau žino inspekcija, nes kreipėsi nemažai gyventojų. Jie taip pat stebėjosi, kodėl be jų sutikimo siuntinėjami jų adresu laiškai ir siūloma dalyvauti žaidime.


„Be žmogaus sutikimo jo duomenų naudoti tiesioginės rinkodaros tikslais negalima. Dėl to jau pradėtas tyrimas. Pernai Vilniaus miesto I apylinkės teismas „Didžiojo žaidimo“ organizatorių „Arpresa“ direktorių pripažino padarius administracinės teisės pažeidimus ir paskyrė piniginę baudą. Tačiau šiemet ir vėl jie vykdo tą pačią veiklą. Dėl to pradėtas tyrimas“, – kalbėjo R. Sinkevičiūtė-Šečkuvienė.


Šalies Generalinė prokuratūra įspėja gyventojus, kad jie gali sulaukti skambučio (fiksuota linija): „Sveikinimai jums. Skambiname jums, norėdami pranešti, kad jūs laimėjote keliones į… išlaidų apmokėjimą. Spauskite „9“, kad sužinotumėte detaliau.“


„Jei nuspaudžiate šį skaičių, jūs sujungiamas itin brangia linija (apie 110 Lt per minutę). Po sujungimo, net iš karto padėjus ragelį, pokalbis bus automatiškai sujungtas mažiausiai 5 minutes ir jis kainuos 570 Lt. Jeigu liekate prisijungęs, po 11 minučių įrašytas balsas paprašo įvesti savo pašto kodą ir namo numerį. Po dviejų minučių – pranešimas: „Atsiprašome, bet jūs nesate vienas iš laimingųjų“ ir pokalbis išjungiamas. Tokių skambučių kaina – 1 500 litų. Neaišku, kur panaudojami pašto indekso ir namo numeriai.


British Telecom (Lietuvos telekomo analogo Anglijoje) teigimu, šie skambučiai ateina iš už Didžiosios Britanijos ribų, ir British Telecom nepajėgus jų sustabdyti. Vienintelis sprendimas – padėti ragelį prieš surenkant skaičių „9“. Jeigu jūs sulauksite panašaus turinio skambučio, nedvejodami padėkite ragelį ir nespauskite „9“, – įspėja prokuratūra.



Virginija LAPIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių