Skaitytojai pasiūlė temą

Mikroautobusų keleiviai jaučiasi nesaugiai bei skundžiasi nešvara


Daug gargždiškių įprato į Klaipėdą važinėti mikroautobusais. Kelionė šia transporto priemone ir greita, ir patogi. Tačiau vis dažniau pasitaiko atvejų, kai, įlipus į mikroautobusą, pasipiktinimą kelia švaros stoka, vairuotojų kultūra bei saugaus eismo taisyklių nepaisymas. Gargždiškiai skundžiasi ir dėl to, kad mikroautobusai kursuoja tik iki dešimtos valandos vakaro.


Galėtų važiuoti ir vėliau


“Anksčiau dirbau uostamiestyje, todėl tekdavo dažnai važinėtis iš Gargždų į Klaipėdą. Darbą baigdavau 9 val. vakaro, todėl, norėdama suspėti į paskutinį mikroautobusą, labai skubėdavau. Manau, UAB „Vežeta“ vairuotojai turėtų dirbti ilgiau, nes dabar mūsų miesto gyventojai dažnai neturi su kuo grįžti į namus“, – „Bangos“ korespondentei sakė 33 metų gargždiškė Dangira. Dėl trumpo mikroautobusų kursavimo grafiko skundžiasi ne tik uostamiestyje dirbantys suaugusieji, bet ir į didmiestį pasilinksminti važiuojantys jaunuoliai. „Vasarą laisvalaikį dažnai leidžiame Klaipėdoje, tačiau iškyla daug problemų, kai norime ilgiau pasėdėti bare ar tiesiog pasivaikščioti uostamiesčio gatvėmis. Visada turime skubėti į paskutinį 10 val. vakaro išvykstantį mikroautobusą“, – sakė penkiolikmetė Julija. Mergina pasakojo, kad labai džiaugtųsi, jei vairuotojai dirbtų ilgiau: „Juk grįžti su mikroautobusu pigiau nei su taksi“.


UAB „Vežeta“ direktorius Romanas Galdikas, paklaustas, ar būtų galimybė vežti keleivius ir vėliau nei 10 val. vakaro, atsakė: „Norų, kaip ir visada, yra daug, bet, kai reikia važiuoti, nėra kam. Esame bandę įvairius variantus, tačiau nė vienas nepasiteisino. Pamenu, kažkada žmonės pageidavo, kad mikroautobusai savaitgaliais kursuotų iš įvairių aplinkinių kaimų į Gargždus. Tačiau per pusmetį mūsų paslaugomis pasinaudojo tik keletas žmonių“. Pašnekovas įsitikinęs, kad daugelis dabar į Klaipėdą nuvažiuoja ir grįžta nuosavais automobiliais. Kai R. Galdiko paklausėme, ar mikroautobusai nevažiuotų vėliau net ir tada, jei keleiviai mokėtų dvigubą kainą, jis atsakė: „Yra nustatyti tam tikri įkainiai, kurių negalima nepaisyti. Be to, vairuotojai tokiu atveju dirbtų naktinį darbą, kuris darbdaviui atsieina daugiau išlaidų“.


Tvarką tikrina


UAB „Vežeta“ direktorius R. Galdikas pasakojo, kad iš viso jų bendrovėje dirba 45 vairuotojai. Daugelis jų keleivius veža nuosavais mikroautobusais. Kiekvienas vairuotojas rūpinasi savo transporto priemonės tvarka. Užsiminus apie švarą, pašnekovas sakė, kad į darbą „Vežetos“ vairuotojai privalo atvažiuoti švariais, sutvarkytais mikroautobusais. Be to, po kiekvienos keleivių grupės autobusiukas turi būti apžiūrėtas, ar nėra paliktų daiktų, šiukšlių. R. Galdikas pridūrė, kad daug lemia ir oras: „Jei lauke šilta, gražu, autobusiukas išlieka švaresnis, o jei šalta, lyja, transporto priemonę tenka valyti dažnai. Žinoma, yra tokių vairuotojų, kurie pamiršta rūpintis švara. Todėl prižiūriu tvarką mikroautobusuose“. Pašnekovas pasakojo, kad mažiausiai du kartus per metus vidaus tvarką, įvairius dokumentus tikrina ir Klaipėdos rajono savivaldybės atstovai. „Su Savivaldybe esame pasirašę „Keleivių pervežimo vietinio susisiekimo maršrutais“ sutartį, todėl tam tikrais aspektais esame vieni kitiems įsipareigoję“, – dėstė jis.Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Violeta Brazlauskienė, paklausta, į ką, tikrindama tvarką mikroautobusuose, dažniausiai atkreipia dėmesį, atsakė: „Svarbu, jog transporto priemonė būtų švari. Ne kartą esame pastebėję, kad vairuotojai pamiršta išsivalyti sėdimų vietų pamušalus, taip pat nuplauti mikroautobusą iš išorės“. V. Brazlauskienė sakė, kad, kai užfiksuoja tam tikrus pažeidimus, vairuotojams pasako pastabas, į kurias jie turi būtinai reaguoti. „Jei UAB „Vežeta“ darbuotojai nepaiso mūsų žodžių, jiems gali būti sustabdyta licencijos kortelė. Vairuotojai tai žino, todėl dažniausiai mikroautobusus susitvarko laiku“, – pasakojo pašnekovė.


Vasarą – kaip šiltnamyje


Nepaisant to, kad tvarka mikroautobusuose yra tikrinama, pasitaiko atvejų, kai UAB „Vežeta“ klientai skundžiasi dėl švaros stokos. Gargždiškė Dangira sakė, kad patiria nepatogumų važiuodama į uostamiestį mikroautobusu, nes sėdėjimo vietos dažnai būna išteptos, nešvarios. „Be to, pastebėjau, jog reikia daug pastangų, norint atidaryti kai kurių autobusiukų duris“, – sakė moteris. Septyniolikos metų gargždiškės Daivos nuomonė buvo panaši: „Nemalonu, kai, įlipus į mikroautobusą, pamatai purvinas grindis, besimėtančias šiukšles. Manau, turėtų būti įrengtos specialios šiukšlinės“.


Kai kurie kalbinti UAB „Vežeta“ klientai piktinosi ne tik tvarka mikroautobususose, bet ir vairuotojų kultūra. Penkiolikmetė gargždiškė Julija pasakojo: „Vairuotojai dažnai pamiršta pasisveikinti. Be to, kartais iš jų lūpų tenka išgirsti ir ne itin korektiškų replikų, juokelių“.


Nemaloni kelionė mikroautobusu būna ir ypač karštą vasaros dieną.Dvidešimt dvejų metų studentė Rūta džiaugėsi, kad šiltuoju metų sezonu jai nereikia važiuoti į paskaitas. „Dabar mikriuke galima pasijusti it šiltnamyje. Tik spėji atsisėsti, prakaitas pila. Trūksta ventiliacinės sistemos“, – tikino Rūta. Mergina sakė, kad žiemą važinėtis mikroautobusais taip pat nėra itin patogu: „Gerai, jei yra laisvų vietų netoli vairuotojo, tada pajunti šilumą. O jei atsisėdi toliau, gali sustirti, nes šildytuvai yra įrengti tik autobuso priekyje“.


Nepaiso saugaus eismo taisyklių


Į uostamiestį mikroautobusu nuvažiuojame tik per 20 minučių. Džiaugiamės, kai pavyksta greitai grįšti namo, nevėluojame į darbą, pas draugus… Kita vertus dažnai dėl vairuotojų skubėjimo kelionė būna nesaugi. Ne vienam keleiviui yra tekę stebėti, kaip vairuotojai viršija greitį, pažeisdami taisykles įvažiuoja į Jakų žiedą, priima keleivius stovėti. Ponia Dangira pasakojo, jog yra buvę atvejų, kai kelionės į Klaipėdą metu jautėsi tikrai nesaugi: „Vairuotojai nepaiso saugaus eismo taisyklių ypač miesto ribose. Jie beatodairiškai lenkia kitus automobilius, viršija greitį. Man net keista, kaip jų nesustabdo policijos pareigūnai“. UAB „Vežeta“ direktorius Romanas Galdikas sakė, kad visi vairuotojai privalo pasirinkti saugų greitį ir paisyti visų saugaus eismo taisyklių. „Įvairūs pažeidimai nėra toleruojami, tokių dalykų negali būti“.


Kiti kalbinti UAB „Vežeta“ klientai nebuvo kritiški. 61 metų gargždiškis Klaipėdoje dirbantis Vytautas sakė: „Labai dažnai važinėju mikroautobusais ir esu visiškai patenkintas vairuotojų darbu. Tie vyrai tikri šaunuoliai. Į darbą nuvykstu ne tik patogiai, bet ir greitai, tereikia palaukti 20 minučių nuo pirmo keleivio įsėdimo ir autobusiukas išvažiuoja“. Pasak Vytauto, jis nėra pastebėjęs, jog mikroautobusas būtų netvarkingas. Devyniolikmetis gargždiškis Andrius pridūrė, kad, jei patys nešiukšlinsime, nereikės skųstis ir nešvara.


Agnė SURPLYTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių