Savivaldybėje

Pusė Savivaldybės automobilių ūkio mašinų – naujos


Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos automobilių ūkis išaugo dvigubai. Jame – 14 automobilių, iš kurių 7 įsigyti iš 2005 m. biudžeto ir valstybės tikslinių dotacijų. Pasak Administracijos direktoriaus Kęstučio Cirtauto, beveik dvigubai išaugus rajono biudžetui, jam administruoti reikalingos didesnės pajėgos.


Atsisakyta naudotų


Savivaldybės administracijos direktorius K. Cirtautas teigia, jog, Tarybai pritarus, dėl didelių eksploatacijos išlaidų atsisakyta pirkti naudotus automobilius. Iš praėjusių metų biudžeto ir Vyriausybės skirtų tikslinių lėšų viešo konkurso būdu iš UAB „Vakarų autosalonas“ nupirkti trys „Seat Cordoba“ už 101,7 tūkst. Lt, iš UAB „Autounija“ – du „Suzuki Jimny“, už 90,6 tūkst. Lt. Abu džipai pirkti iš tikslinių dotacijų, papildžius jas biudžeto lėšomis ir skirti žemės ūkio bei civilinės saugos funkcijoms atlikti. Be to, Savivaldybės administracija įsigijo mikroautobusą „Peugeot Expert“ už 61,6 tūkst. Lt ir universalios paskirties lengvąjį automobilį „Peugeot Partner“, kurio kaina 36,399 tūkst. Lt. Iš viso automobilių ūkiui atnaujinti išleista apie 290 tūkst. Lt


Eksploatacijos išlaidos


“Bangos“ korespondentei nepavyko surinkti tikslios informacijos apie automobilių eksploatacijos išlaidas. Savivaldybės administracijos Ūkio dalies tarnybos vedėjas Elijus Pavlovas pateikė 8 praėjusiais metais eksploatuotų automobilių 11 mėnesių eksploatacijos išlaidų lentelę. Penki naujai įsigyti automobiliai pradėti eksploatuoti tik šiais metais, 1 automobilis iš viso nenaudojamas. Apytikriai minėtų 8 automobilių remontui ir degalams per praėjusius metus išleista 95 107 Lt. Keturiems vairuotojams darbo užmokesčio per praėjusius metus priskaičiuota 61 150 Lt, per šių metų I ketvirtį – 14 620 Lt.


Ūkio dalies tarnybos vedėjas apskaičiavo kiekvieno automobilio 1 km eksploatacijos kainą. Pvz.: praėjusių metų pradžioje pirktu automobiliu „Peugeot Expert“ nuvažiuoti 57 772 km, jo remontui išleista 4 513,7 Lt, už draudimą sumokėta 2 350 Lt, sunaudota degalų už 13 939,88 Lt, vairuotojo atlyginimas – 4 556 Lt. 1 km važiavimo šiuo automobiliu kaina – 0,4390 Lt. Pigiausia 0,3960 Lt/1 km eksploatacija vienintelio dujomis varomo automobilio „Audi“, brangiausia – 0,9075 Lt/1 km – džipo „Toyota“.


Duomenų apie šių metų I ketvirčio automobilių eksploatacijos išlaidas korespondentei nepasisekė gauti. Pasak E. Pavlovo, jie dar neparuošti.


2006 m. automobilių ūkio eksploatacijai paskirta 117 tūkst. Lt. E. Pavlovas paaiškino, jog šią sumą paskirsčius ketvirčiais, pirmojo ketvirčio išlaidų degalams ir remontui skirtas limitas 33 350 Lt viršytas keliais tūkstančiais litų.


Atrankos kriterijai


Rajono merui V. Dačkauskui ir Savivaldybės tarybos komitetų pirmininkams dviem naujai pirktais „Seat Cordoba“ važiuojant naujai išpiltu keliu Karklės kaime, abu automobiliai pakibo provėžose ir juos teko stumti. Žinodami, kad rajono vietinės reikšmės keliai duobėti, prastu oru pabjūra, o žiemą užpustomi, turime teisę pasvarstyti, kodėl išsirinkti būtent šie modeliai.


Savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų koordinatorius Raimondas Kernagis į korespondentės klausimą, kokiais kriterijais vadovaujamasi išsirenkant transporto priemones, paaiškino, jog pagrindiniai yra du – pigiausias arba ekonomiškai naudingiausias variantas. Pasak jo, perkant prekes ir paslaugas, skyrių vedėjai surašo pagrindinius reikalavimus. Perkant automobilius, pagrindinius reikalavimus pateikia Ūkio dalies tarnyba. „Paprastai nustatomi perkamų prekių ar paslaugų minimalūs reikalavimai – žemiausia riba, kurios negalima peržengti (pvz.: variklio galingumas, degalų sunaudojimo norma ir kt.). Aukštesnę ribą nustato prekės ar paslaugos kaina“, – paaiškino R. Kernagis. Jo nuomone, „Seat Cordoba“ automobilis nėra aukštos klasės, tačiau naujas jis vis tiek geresnis už seną „Audi“.


E. Pavlovas teigia, kad Savivaldybei svarbu taupyti lėšas ir rinktis pigius automobilius. „Savivaldybė turi įvairių automobilių. Grupė žmonių važiuoja autobusiuku, ten, kur neišvažiuos „Seat Cordoba“, siųsime „Suzuki Jimny“, – paaiškino Ūkio dalies tarnybos vedėjas.


Naudoti racionaliai


Ūkio dalies tarnybos vedėjas E. Pavlovas į korespondentės klausimą, ar automobilių ūkis naudojamas racionaliai, atsakė, kad jo pareiga – aprūpinti transportu administracijos darbuotojus. Dirba keturi vairuotojai, dalis automobilių paskirstyta administracijos skyriams. „Kartais keletas automobilių stovi garažuose, tačiau būna dienų, kai jų nepakanka“, – sakė E. Pavlovas. Jis teigė, jog su tarnautojais aptaria ir derina kelionių maršrutus, kad į tą pačią vietovę nevažiuotų dvi transporto priemonės, pagal galimybes vienu automobiliu važiuotų keli specialistai ir pan. Išvykas riboja nustatytas degalų limitas.


Skirtingos nuomonės


Atsakydamas į kai kurių Tarybos narių abejonę, jog automobilių nuoma Savivaldybei atsieitų pigiau nei nuosavas automobilių ūkis, Administracijos direktorius K. Cirtautas aiškino, jog verslininkas, norėdamas didesnio pelno, stengsis padidinti tikras ir tariamas automobilio eksploatacijos išlaidas, kurias Savivaldybei būtų sunku kontroliuoti. K. Cirtauto nuomone, administracijos darbuotojai savo įstaigos transportą geriau prižiūri. Be to, nauji automobiliai mažiau genda, naudoja palyginti nedaug kuro.


Savivaldybės tarybos narys, vieną kadenciją buvęs rajono meru, Ričardas Vaitiekūnas gina nuomonę, jog išlaikyti autobusų ūkį Savivaldybei neracionalu. „Nuomoti automobilius būtų ekonomiškiau, – sakė „Bangos“ korespondentei R. Vaitiekūnas. – Įsigijus automobilius, jų išlaikymas kainuoja ir tada, kai jie nenaudojami (garažai, elektros energija ir kt.). Be to, kol automobiliai nauji, išlaidos jiems išlaikyti mažesnės, tačiau turėdami daug šeimininkų, jie netruks nusidėvėti, tad išlaidos augs“.


Pasak Tarybos nario, nuomojant atkristų visos papildomos išlaidos. Šiuo metu nuomos kainos nedidelės, skelbiant konkursą, jos dar nukristų. Ekonomiškai naudingas, R. Vaitiekūno nuomone, būtų ir kitas būdas – sudaryti galimybes dažniau važinėjantiems valstybės tarnautojams įsigyti automobilius lizingo būdu, nuomoti juos iš darbuotojų, skirti degalų limitus. „Žinodamas, kad po penkerių metų automobilis priklausys jam, tarnautojas tausotų automobilį, – darė išvadą buvęs rajono meras“.


Jadvyga SURPLIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių