Problema

Pataikaudami pėstiesiems perlenkė lazdą?


Maciuičių ir Kalniškės kaimų gyventojai pagaliau sulaukė žadėto kelininkų dėmesio – už tilto per Miniją įrengtas pėsčiųjų ir dviratininkų takas. Tačiau išsvajotas saugus eismas pėstiesiems apkartino transporto judėjimą. Įsukimas į vadinamąją Maciuičių pramoninę teritoriją susiaurėjo perpus. Vietiniai juokais net rengia totalizatorių, kada platus kelio atitvaras bus taranuotas mašinų.


Vykdo pažadą


Dviračių ir pėsčiųjų tako ties Minijos tiltu gedauta ilgus metus. Maciuičių–Kalniškės bei Vėžaičių bendruomenės varstė ne tik Klaipėdos rajono savivaldybės, bet ir valstybinių institucijų duris, laiškais atakavo atsakingas ministerijas. Galiausiai 2011 m. buvo atlikta tilto per Miniją rekonstrukcija, tačiau gyventojų lūkesčiai išpildyti ne iki galo – pėstiesiems palikti tik siauručiai praėjimai pačiu tiltu. Gyventojai ir jų nebūtų matę, jei ne bendruomenės atkaklumas – po gyventojų atstovų pastabų praėjimai buvo kiek paplatinti.


Atsižvelgdama į gyventojų pastabas, tilto rekonstrukciją vykdžiusi valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“ šiemet ėmėsi tobulinti sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams. Įmonės darbininkai jau baigia 97 tūkst. Lt vertės darbus. Priešais tiltą abiejose kelio pusėse nutiesti pėsčiųjų takai, įrengta pėsčiųjų perėja ir greitį ribojantis kalnelis. Už tilto įrengtas metalinis kelio atitvaras, atskiriantis pėsčiųjų bei dviratininkų taką ir automobilių eismą. Projektas finansuotas LR Automobilių kelių direkcijos lėšomis.


Padidins avaringumą?


Tačiau naujasis metalinis kelio atitvaras išderino įprastą eismo judėjimą sankryžoje ties įvažiavimu į buvusią Tarpkolūkinės statybos organizacijos teritoriją. Dabar įsukantiems ar išsukantiems automobiliams vietos liko perpus mažiau.


Maciuičių ir Kalniškės kaimų bendruomenės pirmininkė Alina Petkevičienė patvirtino, kad gyventojai stebisi tokiu kelininkų sprendimu. Tačiau, anot jos, atliktais darbais bendruomenė patenkinta – kelininkai galiausiai įvykdė prašymą įrengti saugų praėjimą pėstiesiems. Esą įrengus bortą ir susiaurinus gatvę tapo saugiau pereiti senojo Žemaičių kelio link.


„Tačiau už šios sankryžos veikia pramonės įmonės, ir ji nepritaikyta sunkiasvoriam transportui. Yra „Klaipėdos regiono keliai“, yra Savivaldybė – negi jie nederina projekto tarpusavyje, nežiūri esamos situacijos? Keista, kad už atitvaro paliktas didelis laisvas plotas. Juokavome, gal jame reikės statyti skulptūrą, kad užpildytume erdvę“, – kalbėjo A. Petkevičienė. Pasak jos, gyventojai baiminasi, kad prie atitvaro neįpratę vairuotojai jį kurią nors dieną „nuneš“. „Bangos“ korespondentus prie tvarkomo tilto pamatęs UAB „Milviteka“ vadovas Liudvikas Milkintas pats suskubo pasidalinti įžvalgomis apie vykdomą kelio pertvarką. „Visų teritorijoje veikiančių įmonių vadovai trauko pečiais, kuo baigsis toks įvažiavimo atnaujinimas. Jau dabar ne kartą teko matyti, kaip norėdami išsukti vilkikai kelia avarines situacijas. Kraipome galvas, kas čia toks Saliamonas sukūrė projektą. Dviratininkams ir pėstiesiems praėjimas yra, o laisvame plote ką, gal šokius darys?“ – sarkastiškai klausė verslininkas.


Teisina projektą


VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ direktorius Petras Kaučikas „Bangai“ tvirtino, kad sankryža pertvarkyta parengus projektą, ir nėra pagrindo abejoti jos tikslingumu: „Buvo parengtas projektas, prie kurio dirbo saugaus eismo specialistai, ne šiaip žmogeliai. Projektas derintas su Klaipėdos AVPK Kelių policijos būrio specialistais, Automobilių kelių direkcija – projektuotojai buvo atvažiavę į vietą, matė situaciją ir nemanau, kad blogai padarė. Žinoma, ateitis parodys.“ P. Kaučikas tikino, esą 7 m kelio plotis atitinka standartus. „Tokie pat taikomi visoje Europoje – sunkvežimiai važinėja, ir visi telpa“, – tvirtino pašnekovas.


Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus teigė tikįs, kad „Klaipėdos regiono keliai“ projektą parengė laikydamiesi statybos reglamentų ir kitų reikalavimų. „Man irgi pasirodė, kad atitvaras lyg ir per daug išlenktas. Mes prašėme, kad būtų įrengtas saugus praėjimas pėstiesiems ir dviratininkams. Kad jie įrengė būtent taip, vadinasi, vadovavosi savo tvarka“, – įsitikinęs Savivaldybės atstovas.


Jolanta VENSKUTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių