Po kelionės išsinuomotu automobiliu – netikėti nuostoliai

Vis daugiau lietuvių atostogaudami kitose šalyse išsinuomoja automobilį. Tai puikus būdas pakeliauti, tačiau pasitaiko, kad grįžę namo pastebite – už automobilio nuomą nuskaičiuota didesnė suma nei buvo sutarta, reikalaujama padengti žalą, kurios nepadarėte, negrąžintas užstatas ir pan. Europos vartotojų centro specialistai pataria, į ką atkreipti dėmesį, kad nepatirtumėte nuostolių.

Prieš išsinuomodami automobilį išsiaiškinkite, kas įeina į automobilio nuomos kainą, draudimo rūšį, automobilio kuro politiką, leistiną vairuotojo amžių, reikalaujamo užstato dydį, atsiskaitymo tvarką bei grąžinimo taisykles, papildomai kainuojančias paslaugas (pvz., už kėdutę vaikui, bagažinę gali tekti mokėti papildomai). Nuomos mokestis gali būti didesnis, jei automobilį išsinuomosite oro uoste ar traukinių stotyje, paprašysite jį pristatyti į nustatytą vietą arba iš ten paimsite, jei išnuomotu automobiliu keliausite į kitas šalis, važiuosite labai didelius atstumus ir pan.

Paimdami išnuomotą automobilį gerai jį apžiūrėkite ir patikrinkite, ar automobilio kėbulas nesubraižytas, ar nėra kitų defektų, o jei yra – viską užfiksuokite dalyvaujant nuomos kompanijos atstovui, kitaip negalėsite įrodyti, kad šie trūkumai buvo prieš pasiimant automobilį. Grąžindami automobilį jį patikrinkite, geriausia dalyvaujant automobilių nuomos kompanijos darbuotojui. Jei įmanoma – paprašykite nuomos kompanijos raštu patvirtinti, jog automobilis grąžintas tokios pat būklės kaip ir paimtas. Būtinai išsaugokite visus dokumentus (automobilio rezervacijos patvirtinimą, nuomos sutartį, automobilio būklės aktą ir pan.).

Jeigu manote, kad jūsų teisės pažeistos, pirmiausia pateikite nuomos kompanijai pretenziją raštu, kurioje išdėstykite įvykio aplinkybes ir nurodykite konkrečius reikalavimus (pavyzdžiui, grąžinti pinigus). Nesulaukus atsakymo per protingą terminą (ne ilgiau kaip per 3 savaites), arba jei gautas atsakymas Jūsų netenkina, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris teikia nemokamą pagalbą vartotojams, įsigijusiems prekes ar paslaugas iš kitose ES valstybėse, Islandijoje ir Norvegijoje registruotų pardavėjų ar paslaugų teikėjų. Daugiau informacijos www.ecc.lt

Šio straipsnio leidyba buvo finansuojama Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014–2020).

Straipsnio turinys atspindi tik organizacijos poziciją bei yra jos atsakomybė. Ji negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių