Permainos

Nuo triukšmo ir dulkių Priekulę išvaduos aplinkkelis


Tarp Klaipėdos ir Šilutės įsikūrusi Priekulė daug metų kentė didžiulius transporto srautus, jų keliamą triukšmą ir oro taršą. Mat miestą kerta intensyvaus eismo kelias Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, pastaruoju nuolat darda ir krovininis transportas. Viliamasi, kad iš šios situacijos priekuliškius išvaduos milijoninių investicijų pareikalavęs pradėtas statyti aplinkkelis.


6,5 km kelio trasa


Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Investicijų skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Narbutas „Bangai“ pasakojo, kad Priekulės aplinkkelio statybą sudaro keletas etapų. „2012 m. gegužės 2 d. LAKD prie Susisiekimo ministerijos ir UAB „Lemminkainen Lietuva“ pasirašė 40,73 mln. Lt vertės rangos darbų sutartį, pagal kurią iki 2014 m. birželio mėn. Klaipėdos rajone bus atlikti Priekulės aplinkkelio I etapo statybos darbai: nauja 6,5 km ilgio kelio trasa apeis Priekulę iš rytų pusės ir jungs valstybinės reikšmės rajoninį kelią Dreižiai–Agluonėnai su krašto keliu Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda“, – informavo pašnekovas. Anot jo, būsimoji 6,5 m ilgio trasa kirs Gruodės, Agluonos, Neknupio ir Minijos upes, todėl tiesiant minėtą trasą taip pat bus pastatyti tiltai per Gruodę, Agluoną ir Miniją ir pralaida per Neknupį. Numatyta, jog aplinkkelio tiesimo I etapo darbams finansuoti bus skirta iki 31,55 mln. Lt su PVM Europos Sąjungos paramos (Sanglaudos fondo) lėšų. Baigus 6,5 km ilgio trasos statybos darbus automobiliai galės aplenkti Priekulę.


Ateityje – Dituvos žiedinė sankryža


A. Narbutas, paklaustas apie aplinkkelio statybos II etapo darbus, sakė: „Baigus 6,5 km ilgio naujos trasos tiesimo darbus, tikimasi pradėti vykdyti Dituvos žiedinės sankryžos įrengimo darbus. Sankryža bus įrengta netoli pastatytos 6,5 km ilgio trasos. Šiuo metu LAKD prie Susisiekimo ministerijos yra paskelbusi konkursą dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams žiedinės Dituvos sankryžos įrengimo darbų vietoje. Tik po to, kai bus baigtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, bus galima parengti techninį Dituvos žiedinės sankryžos įrengimo darbų projektą ir pagal jį vykdyti darbus.“ Investicijų skyriaus vyriausiasis specialistas A. Narbutas pasakojo, kad baigus Dituvos žiedinės sankryžos įrengimo darbus (tai greičiausiai įvyks ne anksčiau kaip 2015–2016 m.), Priekulės aplinkkelio ilgis bus 7,18 km. Jis užsiminė, kad yra numatytas ir III etapas, pastarasis apimtų Priekulės aplinkkelio pietinės dalies statybą, kurios ilgis būtų 3,82 km. Tokiu atveju Priekulės aplinkkelio ilgis jau būtų 11 km. „Tačiau artimiausiu metu III etapo darbų vykdyti neplanuojama, todėl ir techninio projekto parengimas nėra užsakytas. Darbai ateityje būtų vykdomi tik tokiu atveju, jei bus gauta papildomų ES paramos ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų. Tačiau naujoji 6,5 km ilgio aplinkkelio trasa ir žiedinė Dituvos sankryža ir be III etapo įgyvendinimo sumažins diskomfortą Priekulės miestelio gyventojams“, – įsitikinęs pašnekovas.


Priekulės aplinkkelis bus


– modernus kelio ruožas, užtikrinantis saugų ir patogų susisiekimą tarp Klaipėdos bei Šilutės miestų;


– patogi kelio atkarpa, užtikrinanti geresnį privažiavimą Kaliningrado srities turistams ir poilsiautojams į Baltijos pajūrį;


– infrastruktūra, pagerinanti dabartinio ir būsimo verslo sąlygas.


Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių