Patirtis

Lietuvos mokinių parlamentą vadina saviugda


Lietuvos mokinių parlamentas (LMP), renkamas iš atskirų regionų atstovų, šiemet pradėjo naująją kadenciją. Joje Klaipėdos rajonui atstovauti patikėta Agluonėnų pagrindinės mokyklos dešimtokui Einorui Fabijonavičiui. Jis pakeitė iki tol dvejus metus LMP šalies ir rajono moksleivių interesus gynusią „Vaivorykštės“ gimnazistę Juliją Stasaitytę. Abu atstovai sutiko pasidalinti mintimis apie jaunimo problemas, lūkesčius ir atsakomybę už rajono moksleivius.


Gina bendraamžių interesus


Tryliktus metus veikiančioje oficialioje Lietuvos mokinių atstovybėje – LMP – šiemet darbą pradėjo 7-oji atstovų kadencija. Joje Klaipėdos rajonui atstovauja agluonėniškis E. Fabijonavičius. Kaip ir visuomet, savo atstovą rajono moksleiviai rinko mokyklų, o vėliau regioniniuose rinkimuose. Einaras praėjusių metų pabaigoje nurungė du konkurentus ir balsų dauguma pateko į LMP.


LMP nariai turi daug tikslų – gerinti švietimo kokybę, ginti Lietuvos mokinių teises, pasirūpinti mokinių neformaliu ugdymu, tačiau bendras tikslas yra užtikrinti saugų ir prasmingą gyvenimą Lietuvos mokiniams. Kad tai įvykdytų, LMP nariai iš visos Lietuvos kampelių yra susiskirstę į 10 regioninių skyrių ir 6 komitetus. Regioninius skyrius sudaro tam tikros apskrities, pavyzdžiui, Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos LMP nariai. Jie sprendžia iškilusias problemas, bendrauja su moksleiviais, rengia projektus tame regione. Į sesijas jie renkasi keliskart per metus.


Nugalėjo viešumo baimę


Šiemet savo misiją LMP užbaigusi gimnazistė J. Stasaitytė apie įgytą patirtį atsiliepia tik teigiamai. Mergina dirbo Kultūros komitete. Grįžusi iš sesijų ji rajono moksleiviams rengė supažindinančias konferencijas, kitaip pristatė savo patirtį.


„Į LMP žengiau savim pasitikinti ir užtikrinta tuo, ką darau. Tačiau tik atvykusi ten supratau, kad galbūt to mano pasitikėjimo buvo per mažai arba jis buvo tiesiog per silpnas, nes įsiliejau į 94 jaunųjų parlamentarų būrį, kurie visi kaip tu nori iš LMP’o gauti kuo daugiau žinių, potyrių ir, žinoma, smagių pažinčių. Supranti, jog savo įnorius, savanaudišką nuomonę tu turėsi palikti užduryje, priešingu atveju tapsi autsaideris. LMP yra viena didelė, graži šeima, nepriimanti sprendimų pirmiausia nepasitarusi su savo nariais. Iš LMP būrio išmokau bendradarbiavimo meno, įsiklausymo į aplinkinių nuomonę, kas man, kaip parlamentarei, yra labai svarbu. Nežinodami bendraamžiams kylančių problemų, negalėsime jų spręsti“, – įsitikinusi J. Stasaitytė.


Sesijose Julija įgijo daug patirties. „Po pirmosios sesijos rašiau straipsnį į „Bangos“ laikraštį, ko iki LMP niekada nebuvau dariusi. Todėl visų pirma noriu pabrėžti, jog LMP man suteikė kažkokios fantasmagoriškos drąsos, nes iki rinkimų į LMP bijodavau net pagalvoti apie ėjimą į sceną, o grįžusi aš jau nebijau imti į rankas mikrofono ar juolab vesti kokį renginuką. Tai man ir kitiems tikrai padės gyvenime, ypač dabar, kai abiturientų egzaminų sesija jau ne už kalnų“, – patirtimi džiaugėsi abiturientė.


Mergina užsimena ir studijuodama bandysianti įsilieti į visuomeninę studentų sąjungos veiklą. „O savo įpėdiniui Einorui norėčiau palinkėti drąsos pradėti veikti, o visa kita ateis savaime su šiokia tokia patirtimi. Tiesiog būk savimi, nes kiek mums teko bendrauti, esi tikrai didelius siekius turintis ir svarbiausia galintis juos įgyvendinti vaikis“, – linkėjo J. Stasaitytė.


Atstovauja agluonėniškis


Einoras, būdamas vienas perspektyviausių ir veikliausių Agluonėnų pagrindinės mokyklos dešimtokų, darbą LMP vadino dar viena veikla, kurioje galės save išmėginti. Juolab kad ši veikla – aukštai vertinama.


Šešiolikmetis sausio pradžioje dalyvavo pirmojoje LMP narių sesijoje. „Įspūdžius apibūdinsiu gana lakoniškai, nes mėgstu konkretumą: buvo nuostabu. Sutikau daugybę nuostabių žmonių, pirmą kartą gyvenime pabuvojau Seime, susipažinau su tuo darbu, kuris laukia“, – apie pirmąjį susitikimą su kolegomis kalbėjo agluonėniškis.


Paklaustas, kaip mokykla sutiko žinią, jog būtent mažo miestelio atstovas dvejus metus bus atsakingas už Klaipėdos rajoną LMP, Einoras pripažino, jog euforijos mokykloje būta. Tačiau mokslai liko savo vėžėse.


Dar tik pradedantis įsigilinti į parlamentaro darbus, E. Fabijonavičius paminėjo, kokias mokinių aktualijas ketina užstoti LMP. „Didelės problemos yra patyčios bei mokinių motyvacijos nebuvimas. Žinoma, neneigsiu, kad yra daugybė kitų problemų, kurios bus sprendžiamos, bet paminėtosios yra didžiausios“, – įsitikinęs jis.


Jolanta VENSKUTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių