Paslaugos

Kebabas – greitas, bet ne visada saugus maistas


Per pastaruosius dvejus metus Klaipėdos rajone atidarytos 5 kebabinės. Kebabai, greito maisto gaminiai, itin populiarūs tarp jaunų žmonių, moksleivijos. Tačiau jau būta atvejų, kai dėl netinkamai paruoštų produktų keletas žmonių susirgo salmonelioze, kai kurių kebabinių veiklą maisto produktų inspektoriai buvo priversti laikinai sustabdyti.


Klaipėdos apskrities valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėjo pavaduotoja maisto produktų inspektorė Alma Zemblytė informavo „Bangą“, kad neseniai buvo patikrinta Gargžduose, turgaus teritorijoje liepos mėnesį atidaryta kebabinė. Mat į minėtąją tarnybą kreipėsi gargždiškė, suabejojusi, ar joje tinkamos higienos sąlygos gaminti maisto produktus.


„Gavę vartotojos skundą apie netinkamai tvarkomą maistą Gargždų turgaus teritorijoje esančioje Ingridos Petkevičienės prekybos priekaboje-kebabinėje, Klaipėdos apskrities valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos darbuotojai nuvyko į vietą. Iš tiesų skųstasi ne be pagrindo“, – sakė A. Zemblytė.


Tikrinimo metu nustatyta nemažai pažeidimų: pažeistos padažų laikymo sąlygos, t. y. temperatūrinis režimas (laikomi +14,1 C ir 11,9 C, turi būti 0+6 C); vietoje pagaminti padažai neženklinami, todėl neaiškus vartoti tinkamumo terminas; nepateiktas kebabo ruošimo technologijos aprašymas. Kebabinės darbuotoja neparodė asmens sveikatos knygutės, nebuvo išklausiusi higieninio mokymo kursų.


Specialistai nurodė, jog minėtoje kebabinėje nesudarytos sąlygos tinkamai ruošti maisto produktus: nebuvo rankoms plauti priemonių, įrangos, tekančio vandens, gamybiniai paviršiai nepakankamai švarūs, darbuotoja dirbo su darbo drabužiais, kurie nedengia asmeninių. Nepakankama ventiliacija, netinkamai surenkamos nuotekos. Savikontrolės sistemos žurnalai pildomi nereguliariai. Neatlikti gaminių savikontrolės laboratoriniai tyrimai.


Dėl nustatytų pažeidimų rugsėjo 19 d. kebabinės veikla sustabdyta, kol bus pašalinti trūkumai. Gydytoja higienistė A. Zemblytė įspėja vartotojus būti budresnius ir reiklesnius. Ji priminė, kad netinkamai pagaminti kebabai gali būti ūmių žarnyno infekcinių susirgimų priežastis. 2006 metais užfiksuotas ūmus žarnyno infekcinių susirgimų protrūkis. Gargždų mieste, K. Taboko prekybos kioske „Kebabai“, nusipirkę kebabų tada net trys asmenys susirgo salmonelioze. „Kebabinės“ veikla taip pat buvo laikinai sustabdyta, skirta 400 litų bauda.


Kad šventė netaptų nusivylimu


Jauna mergina, neseniai šventusi gimtadienį, redakcijoje guodėsi, jog jai ir jos svečiams svarbi diena buvo sugadinta vienos kavinės-baro darbuotojų. Mat prieš savaitę rezervavusi jame staliukus, gimtadienio dieną išgirdo, jog apie jos prašymą niekas nieko nežino. „Deja, negalime padėti“, – toks, merginos teigimu, nuskambėjo atsakymas. Mat tą vakarą vyko Europos vyrų krepšinio čempionato transliacija ir, kaip ji spėja, visos vietos buvo užimtos. Tačiau sukaktuvininkė neturėjo jokio įrodymo, kad prieš savaitę užsakė vietas savo svečiams.


Todėl iš pirmo žvilgsnio įtikinamoje istorijoje neminėsime nei laiško autorės pavardės, nei kavinės-baro pavadinimo. Tik pasidomėjome, kokia tvarka Gargžduose rezervuojami staliukai ir užsakomi banketai.


Minėtos kavinės-baro vadybininkė tikino, jog visus užsakymus banketams priima ir rezervuoja staliukus didesnei nei 4 žmonių grupei tik ji pati. To nedaro nei barmenės, nei padavėjos. Jei pageidaujama rezervuoti vieną staliuką, tada užsakymą gali priimti ir barmenė.


Rezervuojant staliuką ar kelis imamas ne mažesnis kaip 50 litų užstatas, banketams – didesnis.


Pasidomėjus kitoje Gargždų miesto kavinėje, išgirdome, jog išankstinių užsakymų pasitaiko retai. Jei prašoma rezervuoti staliuką ar du, pakanka pasiskambinti ar užėjus susitarti. Užstatas imamas tik tuo atveju, kai užsakoma visa salė. Apie tai, kad klientas sumokėjo tam tikrą pinigų sumą iš anksto, kvito neišduoda. „Jei paprašytų, žinoma, išrašytume. Bet mes stengiamės dirbti taip, kad nenuviltume savo klientų ir konfliktų nekiltų“, – patikino šios kavinės vadybininkė.


Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimondas Kontrimas, išklausęs mūsų skaitytojos skundo turinį, taip komentavo šią nemalonią situaciją: „Jei žmogus nori būti užtikrintas ir ramus, jis, užsakydamas paslaugą, turi sudaryti rašytinę sutartį ir sumokėti avansą, gauti apie tai liudijantį dokumentą. Deja, šiandien žodinis susitarimas ne taip retai sulaužomas ir įrodyti savo teisumą klientas niekaip nebegali.“


Irena KASPERAVIČIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių