Neeilinės jaunosios amerikietės pamokos Veiviržėnuose

Mokytojai vis dažniau ieško naujesnių, šiuolaikiškesnių pamokos organizavimo formų: netradicinių erdvių, netradicinio turinio, svečio iš kitos aplinkos – pamokai vesti ir t. t.

Paįvairinti anglų kalbos pamokų Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje direktorės pavaduotojo ugdymui Karolio Pugačiausko iniciatyva atvyko Šilutės pirmojoje gimnazijoje pagal mainų programą anglų kalbą dėstanti energinga amerikietė Katie Johnson. Kaip pati prisistatė, ji turinti lietuviškų šaknų, mat jos senelis kilęs iš Smalininkų Jurbarko rajone.

Su viešnia kalbėjomės apie JAV ir Lietuvos mokyklų bei moksleivių skirtumus. Bendraudama su II–IV gimnazinių klasių mokiniais, stengdamasi prisitaikyti prie mokinių kalbinių įgūdžių (nes nekalba lietuviškai), Katie sugebėjo ne tik sudominti jaunimą iliustracijomis, nuotraukomis ar vaizdo siužetu paremtais pasakojimais apie JAV švietimo sistemą, jos gimtąją mokyklą Mičigano valstijoje, bet ir be didelių pastangų įtraukė juos į diskusijas. Mokiniai įsidrąsinę klausinėjo apie mokyklinius metus, praleistus Okemos vidurinėje mokykloje, net apie asmeninį gyvenimą Lietuvoje.

Sudomino tai, kad JAV mokyk­lose nėra uniformų, tačiau kiekviena ugdymo įstaiga turi savo aprangos kodą – lengvus spalvotus marškinėlius su atitinkamais užrašais. Pavyzdžiui, Okemos vidurinės mokyklos moksleiviai vilki tamsiai raudonus arba šviesiai mėlynus marškinėlius su užrašu „We are OKEMOS“ (Mes esame Okemos). Viešnią Lietuvoje sužavėjo tai, kad lietuvaičiai dovanoja mokytojams gėles, ko nėra JAV.

Stebint, su kokia meile jaunoji kolegė kalba apie savo mokyklą, organizacijos kultūrą, skiepijamas vertybes, mokytojus, mokinius ir jų tarpusavio santykius, negalima nepaminėti keleto dalykų, kurių turbūt pavydėtų ne vienas mūsų mokytojas.

Kaip žinome, amerikiečių vertinimo sistema skiriasi nuo mūsų tradicinio vertinimo pažymiais. Ten moksleiviai laiko testus stengdamiesi gauti kuo aukštesnį (nuo A iki F) darbo įvertinimą. Katie pabrėžė, kad mokiniui yra labai svarbūs mokymosi pasiekimai, tad moksleiviai nuolat stengiasi rodyti kiek įmanoma geresnius rezultatus. Orientuojant į aukštus rezultatus, didelis dėmesys mokykloje skiriamas drausmei užtikrinti. Pamokų lankomumas pageidautinas nepriekaištingas, už kiekvieną praleistą dieną yra privalu atsiskaityti. Apie vėlavimą į pamoką negali būti nė kalbos. Jeigu kyla problemų dėl elgesio ar lankomumo, kviečiami tėvai, kurie besąlygiškai kuo skubiau turi apsilankyti mokykloje.

Viešnia akcentavo, kad griežta drausmė nėra trukdis šiltiems mokytojų ir mokinių tarpusavio santykiams. Santykiai draugiški, kartu egzistuoja abipusė pagarba. Klasės labai didelės, jose daug mokinių, tačiau iš stebėto vaizdo siužeto ir mes galėjome įsitikinti, kad pamokose išlaikoma tvarka, vyrauja darbas ir tarpusavio susiklausymas. Mokytojai kartu su ugdytiniais įsijungia į įvairias veiklas, draugiškai dalyvauja įvairialypiame mokyklos gyvenime: sportinėje veikloje, meno kolektyvuose, klubų renginiuose. Labai didelis dėmesys skiriamas savanorystei, kur kiekvienas Okemos vidurinės mokyklos moksleivis skiria nuo 100 iki 200 valandų per metus!

Stebina ir mokinių fizinis aktyvumas. Mokyklose vyrauja įvairios sporto šakos. Gimnazistai nuščiuvo, kai Okemos vidurinėje mokykloje jų suskaičiavome net 17!

Katie maloniai bendravo su mūsų gimnazijos pedagogais, kurie negailėjo klausimų jaunajai kolegei. Rūpėjo sužinoti ir apie moksleivių atostogas, pasiekimų vertinimus, stojimą į aukštąsias mokyklas ir, žinoma, apie mokytojo prestižą bei atlygį už darbą.

Keturios ketvirtadienio pamokos neprailgo šaunios amerikietės draugijoje. Mokiniai buvo sužavėti ne tik nauja informacija, bet ir taisyklinga, įtaigia anglų kalba. Šis straipsnis gimė išgirdus labai gerus mokinių atsiliepimus kitądien reflektuojant apie neeilines pamokas su Katie Johnson.

Irena ŽEMGULIENĖ

Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių