„Mokyklos dydis – ne rodiklis žinių troškimui“, –

tuo įsitikinę tarptautinio projekto dalyviai Endriejave

Iš įvairių šalių atvykusiems pedagogams endriejaviškiai aprodė Klaipėdos rajoną, supažindino su tradiciniais lietuviškais patiekalais. Valstybės dieną projekto dalyviai drauge su mokyklos ir miestelio bendruomenėmis ant Žvaginių piliakalnio giedojo Lietuvos himną.Endriejavo pagrindinės mokyklos bendruomenė dega noru tobulėti, gerosios patirties žvalgytis ne tik Lietuvoje, bet ir godžiai žinias perimti iš pedagogų, dirbančių kitose pasaulio šalyse. Jau antrus metus endriejaviškiai aktyviai dalyvauja Erasmus+ programoje projekte „Mokykis ir žaisk su IKT“. Jame atskleidžiamas informacinių technologijų pritaikymas pradinių klasių ugdymo procese. Pirmąją liepos savaitę Endriejave svečiavosi gausus būrys svečių iš Airijos, Makedonijos, Ispanijos, Bulgarijos, Kroatijos ir Portugalijos. Tiek Endriejavo, tiek užsienio šalių mokyklų pedagogai vienbalsiai sutarė, kad tarptautiniai projektai – neabejotina nauda mokinių pažangos ir pasiekimų gerinimui.

Nauda tiek mokytojams, tiek mokiniams

Pagrindinis projekto tikslas pritaikyti jau esamas ir sukurti naujas programas, skirtas paįvairinti ugdymo procesą informacinėmis technologijomis pradinėse klasėse. Vizito metu susitiko šalių partnerių projekto koordinatoriai bei pedagogai. „Vieni su kitais pasidalijome sėkmingos praktikos pavyzdžiais. Juos dabar turime pritaikyti savo mokyklose iki kito susitikimo Bulgarijoje. Projekto veiklų integracija leis paįvairinti pamokas, sustiprins mokinių motyvaciją mokytis užsienio kalbos. Ugdytiniams parodysime, kad technologijas galima taikyti ne tik pramogoms, bet ir mokymuisi“, – naudą įžvelgė projekto koordinatorė Endriejavo mokyklos anglų kalbos mokytoja Eglė Skolevičienė.

Veikla finansuota iš Erasmus+ programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Svečių sutikimui Savivaldybė skyrė 930 Eur.

Apsikeitė gerąja patirtimi

„Bangos“ žurnalistė drauge su mokytojais ir užsienio svečių delegacija įsitikino, kad informacinės technologijos – nauji atradimai ir galimybės. Štai E. Skolevičienė pristatė mobiliosios aplikacijos, prilygstančios interaktyviai apklausai, ,,Plickers“ naudojimą. Ispanai mokė, kaip kokybiškai įrašyti balso įrašą, jį redaguoti ir transliuoti per radijo stotį. „Ispanų įžvalgas pritaikysime mokykloje. Anksčiau kartą per mėnesį darydavome „gyvas“ radijo transliacijas, interviu. O dabar išmokome dirbti su įrašais. Galbūt per ilgąją pertrauką pristatysime mokyklos gyvenimo, skirtingų pamokų apžvalgą“, – mintimis dalijosi mokyklos direktorė Vilma Ugintienė.

„Bangos“ užkalbintas projekto koordinatorius airis Padraig O’beiru tikino, kad į gimtinę grįš ne tik praturtinęs žinių bagažą, tačiau sužavėtas endriejaviškių bendryste. „Dar kart įsitikinau, kad pedagogų kompetencijai mokyklos dydis – ne rodiklis. Endriejaviškiai sužavėjo profesionalumu, smalsumu, nuoširdumu ir atvirumu naujovėms. Taip pat didelį įspūdį paliko Klaipėdos rajono gamta ir, žinoma, žmonės. Neabejoju, kad dar į Lietuvą ne kartą sugrįšiu“, – kalbėjo jis.

Lyg televizijos ekrane

Informacinių technologijų konsultantas austras Gerald Grahammer ir kordinatorius airis P. O’beiru supažindino su mobiliąja aplikacija „Aurasma“. „Didžioji dalis mokinių turi mobiliuosius telefonus, kompiuterius. Mobiliojo pagalba vaikas gali nufilmuoti sukurtą pasakojimą. Vėliau moksleivis savarankiškai parenka norimą vaizdą ir jį sujungia su įrašyta istorija. Taip ugdytinis sumontuoja reportažą, kurį lyg televizijos ekrane gali stebėti tiek ant sienos, tiek projektoriaus pagalba. Įrašą galima patalpinti internetinėje platformoje, juo dalintis su draugais“, – technologines galimybes atvėrė svečiai. Žurnalistę Endriejavo pedagogės Daiva Norvilienė, Rima Šedbarienė, Renata Jurjonienė, Vita Striaukienė tikino, kad šią programėlę neabejotinai taikys įvairiose pamokose. „Šiuolaikiniame pasaulyje be technologijų – nė žingsnio. Vaizdo ir garso samplaika. Lavinama aibė vaikų įgūdžių. Informacinės technologijos atveria labai daug galimybių, kaip tobulinti ugdymo procesą. Jos leidžia kartu ir žaisti, ir mokytis. Įtraukia vaikus“, – pastebėjo mokytojos.

Užmojai – įvairiapusiškam tobulėjimui

Projektas dar net neįpusėjo. Jis vyks trejus metus. „Savaitę drauge mokėmės, o dabar įgytas žinias turime pritaikyti savo mokyklose iki kito susitikimo Bulgarijoje“, – tęstinumą pabrėžė E. Skolevičienė. Ji pristatė ir ambicingus projekto „Mokykis ir žaisk su IT” laukiamus rezultatus. Mokiniai dalinsis kasdienio mokyklos gyvenimo nuotraukomis ir vaizdeliais per „Viber“ grupę. Projekto dalyviai sukurs interaktyvią vakarietiškos abėcėlės kompiuterinę pateiktį su raidžių atpažinimu, fonetika ir skaičiais visoms projekto tikslinėms grupėms. Mokyklos partnerės pasirinks savo miesto lankytiną vietą. Jie mokysis apie ją, rašys trumpus tekstus, rengs reportažus, kur bus pasakojama apie lankytiną vietą. Dalyviai gaus nuorodas arba filmuką, kuris atsiras mobiliojoje aplikacijoje. Kai kurios partnerių mokyklos, turinčios tinkamą įrangą, programuos savo interaktyvius žaidimus ir istorijas. Tiesa, tai tik dalis visų projekto metu planuojamų įgyvendinti veiklų. Projektą vainikuos klipas „YouTube“.

Aistė NOREIKAITĖ

Organizatorių nuotr.


Paieška

Naujienlaiškis

Žurnalisto pastabos

Nedramatizuoti?

Anądien Gargžduose sutikau pažįstamą emigrantų porą. Šypsodamiesi sutuoktiniai sakė, kad atostogos baigiasi – vėl iškeliaus į Angliją. Gargždiškė ten uždarbiauja…

Plačiau »

Virginija LAPIENĖ

Bendraukite su mumis Facebook

Savaitės klausimas

Ar sutariate su kaimynais?