Mėgstamo darbo paieška – puiki investicija į kokybišką ateitį

Vienas svarbiausių dalykų renkantis darbą yra atlyginimo dydis. Tik pradėjus dirbti susipažįstama su vidiniu įmonės gyvenimu, darbo privalumais ir trūkumais. Kas svarbiau: pasitenkinimas darbu ar užmokestis mėnesio pabaigoje? Tai vienas aktualiausių klausimų šiandienos darbo aplinkoje.

Žmogus per savo gyvenimą vidutiniškai 100 tūkst. valandų praleidžia darbe, todėl veiklos pobūdis, bendradarbiai ir darbinė atmosfera žmogui turi teikti džiaugsmą. Norėdama atkreipti visuomenės dėmesį į mylimo darbo svarbą, Lietuvos verslo konfederacija jau antrus metus iš eilės organizuoja socialinį projektą „Aš myliu savo įmonę“. Projekto organizatoriai kviečia įmonių darbuotojus vieningai išreikšti meilę savo įmonei.

Suradus mėgstamą darbą daugiau dirbti nereikės

Užsiimti džiaugsmą teikiančia veikla yra viena didžiausių gyvenimo sėkmių. Vargu ar tai yra sėkmė, kuri gali aplankyti netikėtai, todėl širdžiai mielo darbo paieškos reikalauja daug pastangų ir laiko.

Pasaulinės sėkmės sulaukusio mainų drabužiais projekto „Vinted“ įkūrėja Milda Mitkutė mėgstamo darbo paieškų patirtį prilygina žaidimui: „Mano prioritetas judėti į priekį visada buvo ir bus tai, kad norisi išmokti kažką naujo, išsikelti naujus tikslus ir jų siekti. Pirmą kartą pabandai, pasiseka, pamatai, kad tai įmanoma, ir alkis iššūkiams tik auga. Tai žaidimo dalis. Žmogus privalo būti atviras naujovėms ir nebijantis išeiti už savo komforto zonos ribų.“

Kartais žmonės deramai neįvertina, kiek daug gerų emocijų ir asmeninio pasitenkinimo gali suteikti patinkantis darbas. Ryšių su visuomene agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas neabejoja mylimo darbo patrauklumu ir teigia, kad darbas turi būti ne mechaninis procesas, o gyvenimo būdas: „Jei mėgsti tai, ką darai, vadinasi, niekada gyvenime nebedirbsi. Darbe mes praleidžiame daugiau laiko nei šeimoje ar su draugais, todėl darymas to, kas tau patinka, kartu, žinoma, suvokiant ir pareigas bei atsakomybes, ir yra vienas iš svarbiausių dalykų.“

Darbuotojams skirti socialiniai projektai – mėgstamų įmonių masto rodiklis

Lietuvoje organizuojami socialiniai projektai, skirti įmonių darbuotojams, išryškina tinkamos darbo aplinkos, gero įmonių mikroklimato, kokybiškos vidinės darbuotojų komunikacijos siekiamybę.

Prie socialinio projekto „Aš myliu savo įmonę“ komisijos narių komandos taip pat prisidedanti M. Mitkutė teigia, kad socialiniai projektai atskleidžia mylimų įmonių mastą Lietuvoje: „Manau, kad darbuotojų dalyvavimas tokiuose projektuose yra labiau rezultatas nei priežastis: jei nemėgčiau savo darbovietės, tuomet ir nedalyvaučiau. Tokie projektai parodo darbuotojams palankių kompanijų mastą.“

Lietuvos verslo konfederacijos organizuojamas projektas „Aš myliu savo įmonę“ vienija visas Lietuvos įmones ir skatina kurti artimą įmonių tarpusavio komunikaciją tiek išoriniame, tiek vidiniame darbovietės gyvenime.

„Kiekviena kompanija yra unikali, veikia tam tikroje erdvėje, jos finansinius rezultatus, o kartu ir atlyginimus, lemia daugybė ekonominių kriterijų. Šių aplinkybių projektas „Aš myliu savo įmonę“ nepakeis. Ką jis gali pakeisti, yra tai, kas vieną kompaniją skiria nuo kitos, vieną komandą nuo kitos“, – svarsto prie šio projekto komisijos narių prisijungęs A. Katauskas.

Didelis atlyginimas gali priversti pasirinkti nemėgstamą darbą

Nors mylimas darbas prilyginamas svajonei, kartais žmonės labiau vertina ne pasitenkinimą darbu, bet materialinę gerovę. Žmogus nustoja ieškoti stipriųjų savo pusių, gebėjimų bei talento tam tikroms darbo sritims, išsižada savo aistros ir dirba nemylimą darbą, o geras atlyginimas tampa svarbiausiu darbo paieškos kriterijumi.

„Manau, materialinis atlygis yra svarbiausias kriterijus tada, kai bet kuriuo atveju nemėgsti savo darbo. Jei visgi mėgsti savo darbą, saviraiška visada bus svarbesnis kriterijus. Para turi 24 valandas, iš jų trečdalį sudaro darbas. Mums būtų per daug neracionalu trečdalį gyvenimo gyventi kenčiant nemėgstamą darbą. Tiesiog nelogiška investicija“, – teigia M. Mitkutė.

Motyvacija yra vienas svarbiausių gerų darbo rezultatų rodiklių. Kai pagrindine darbuotojo motyvacija tampa materialinis atlygis, darbo našumas ir pasiekti rezultatai toli gražu neatspindi mylinčio ir atsidavusio savo profesijai darbuotojo nuopelnų.

M. Mitkutė ir A. Katauskas sutaria, kad vis dėlto galima suderinti mėgstamo darbo ir aukštų pajamų kriterijus, svarbiausia atsiduoti patinkančiam darbui, kuris anksčiau ar vėliau suteiks gerą uždarbį: „Atlyginimas yra labai svarbu, tačiau kaip galima ilgą laiką rodyti puikius rezultatus, jei dirbi darbą, kurio nemėgsti, kuriam neturi pašaukimo ar talento. Tuo pat metu jei darai tai, ką mėgsti, didelis atlyginimas visada ateis.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių