Konfliktinė situacija

Sutvarkyti šarvuotas duris prireikė geležinės kantrybės


“Bangos“ redakcijai paskambinusi pensininkė Magdalena Kontvainienė iš Jakų prašė pagalbos, nes verslininkai, iš kurių pirko šarvuotas lauko duris, jau pusantrų metų neištaiso broko. Išsiaiškinti situaciją padėjo Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyresnioji valstybinė inspektorė Teresė Mažeikienė. Jai įsikišus, už parduotą gaminį atsakingos UAB „Vakarų Ryterna“ atstovai kartu su gamintoju UAB „Elvija“ per vieną dieną sutvarkė Kontvainių duris.


Defektai išryškėjo netrukus


Jakuose gyvenantys pensininkai Magdalena ir Liudvikas Kontvainiai sumanė pakeisti savo gyvenamojo namo lauko duris. 2004 m. rugsėjį nuvykę į UAB „Vakarų Ryterna“, įsikūrusią Kalotėje, užsisakė šarvuotas duris, už kurias sumokėjo 1894 litus. Meistrams atvežus ir įstačius, prasidėjo šių žmonių vargai nuo 2005-ųjų metų. Pasak M. Kontvainienės, pro šarvuotas duris žiemą skverbėsi šaltis, pustė. Mat meistrai šiltinimo medžiaga neužpildė skylių staktoje.


Ogi vieną dieną atidarius duris, nulėkė pusė slenksčio. Jeigu tikėti šeimininke, jis buvo pagamintas iš pjuvenų. Paskambinus pardavėjui – „Vakarų Ryternai“, kažkokie meistrai pakeitė slenkstį. Bet vėliau – dar baisiau. Rytą atsikėlę, nebegalėjo išeiti iš namų, nes nebeatsidarė durys. Ir vėl skambino į „Vakarų Ryterną“, ir vėl kažkas kažką darė. Pagaliau deformavosi durų plokštė.


Taigi šarvuotos durys, kainavusios beveik du tūkstančius litų, priminė ne tvirtovės duris, o vienos pasakos herojaus paršelio šiaudinio namo dureles… Ir kiek senyviems žmonėms reikėjo kantrybės, kol jos buvo sutvarkytos.


Už kokybę atsako pardavėjas


Jakuose, Kontvainių sodyboje, prie nekokybiškų šarvuotų durų sustojome su „Vakarų Ryternos“ komercijos direktoriumi Andriumi Stasiumi, kuris priėmė šį užsakymą. „Bet duris pagamino Klaipėdoje įsikūrusi UAB „Elvija“, kurios gaminius tuo metu platinome“, – aiškino jis „Bangos“ korespondentei.


A.Stasiaus teigimu, už kokybę atsako gamintojas, tuoj pat pridūręs, jog atsakomybė tenka ir užsakovui. Jis pripažino, jog Kontvainiams durys pagamintos nekokybiškai.


A.Stasius pasakojo, kad gavęs jakiškių gyventojų skundą paraginęs „Elvijos“ atstovus ištaisyti broką, bet jie atsisakę. Taigi samdęs kitos įmonės meistrus, kurie mėgino remontuoti duris.


„Kai sužinojau, kad durys nebeatsidaro, stringa, pas Kontvainius nuvykau su „Elvijos“ administracijos vadovu. Išsiaiškinę, jog durys pagamintos iš nekokybiškos plokštės, susitarėme, kad po dviejų savaičių ją pakeis, į skyles staktose pripurkš šiltinimo medžiagos, bet jie nieko nepadarė iki šiol“, – teisinosi A. Stasius.


Jis nesigynė, jog atitaisyti skriaudą jakiškiams – našta ant jo pečių, bet guodėsi, kad nežinąs, ką dabar daryti.


Rytojaus dieną „Bangos“ korespondentė, „Elvijos“ atstovo Evaldo pasiteiravusi, kodėl Kontvainiams nesutvarko savo pagamintų durų, išgirdo: „Jos seniai sutvarkytos“. Pasitikslinus, kada, šis atšovė: „Koks jūsų reikalas! Jūs manęs neterorizuokite“.


Sutvarkė per dieną


Veiksmas žaibiškai įsisuko paskambinus Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyresniajai valstybinei inspektorei Teresei Mažeikienei. Ji pradėjo aiškintis, kodėl „Vakarų Ryternos“ klientai Kontvainiai pusantrų metų vargsta dėl „Elvijos“ nekokybiškai pagamintų durų.


Praėjusią savaitę kartu su šia specialiste bei „Vakarų Ryternos“ administracijos atstovais apsilankę Kontvainių sodyboje, pamatėme sutvarkytomis durimis besidžiaugiančius šeimininkus. „Ketvirtadienį atvykę meistrai remontavo duris, bet po to jos tapo dar blogesnės, – aiškino M. Kontvainienė. – Tačiau penktadienį atvykę tie patys meistrai elgėsi kitaip nei ketvirtadienį – malonūs, mandagūs. Ir svarbiausia gerai sutvarkė duris. Dabar esame patenkinti, bet nežinome, kas bus žiemą“, – dėkojo M. Kontvainienė „Bangos“ korespondentei.


„Vakarų Ryternos“ komercijos direktorius A. Stasius aiškino, jog „Elvija“ sutvarkė duris penktadienį, po pokalbio su pagrindiniu akcininku R. Gliožeriu. Jis patikino, kad jau pusantrų metų nebeplatina „Elvijos“ gaminių.


Vartotojų interesus gina specialistai


Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyresnioji valstybinė inspektorė Teresė Mažeikienė paaiškino, jog pardavėjas, šiuo atveju UAB „Vakarų Ryterna“, atsako už gaminio kokybę, t.y. šarvuotas duris, kurias pagamino UAB „Elvija“.


„Konflikto galėjo nebūti, jeigu „Vakarų Ryterna“ būtų pareikalavusi iš gamintojo gaminio atitikties deklaracijos ir atliktų darbų akto. Šie dokumentai – kokybės garantija, bet jų nebuvo. Todėl pardavėjas negalėjo pareikalauti, kad gamintojas sutvarkytų duryse atsiradusius defektus“, – aiškino specialistė.


Be to, „Vakarų Ryterna“ galėjo sudaryti su pirkėju sutartį, kurioje būtų nustatyti abiejų šalių įsipareigojimai. Tai būtų palengvinę pirkėjų Kontvainių tiesos dėl broko ištaisymo ieškojimo kelią. Bet aiškinantis šį konfliktą paaiškėjo, kad „Vakarų Ryterna“ sudarė tik komercinio pasiūlymo sutartį. Tačiau tai nėra privalu, ir ši įmonė juridinių sutarčių su fiziniais asmenimis nesudaro.


Pasak T. Mažeikienės, jeigu pardavėjas gaminiui nesuteikė garantijos, tai dėl gamybos defektų, išryškėjusių eksploatacijos metu, pirkėjas gali kreiptis į pardavėją per dvejus metus.


„Įstačius duris ir atsiradus jų defektams garantiniu laikotarpiu, užsakovas kreipiasi į statybos darbus atlikusią įmonę, nekviesdamas statybos valstybinės priežiūros atstovo. Rangovui atsisakius šalinti defektus, užsakovas gali kreiptis į kitą įmonę, o žalą išsiieškoti įstatymo numatyta tvarka“, – akcentavo T. Mažeikienė.


Virginija LAPIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių