Europos vartotojų centras: nemokama pagalba keliaujantiems ir perkantiems Europoje

Jei kitoje Europos Sąjungos valstybėje įsigijote nekokybišką prekę ar paslaugą ir nežinote, kai elgtis arba patiems problemos išspręsti nepavyksta, nedvejodami kreipkitės pagalbos į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje! Centro specialistai suteiks informaciją apie vartotojų teises, patars, kaip elgtis konkrečiu atveju ir tarpininkaus sprendžiant skundus su kitose ES šalyse veikiančiais pardavėjais ar paslaugų teikėjais. Vartotojui pagalba teikiama nemokamai.

EVC Lietuvoje daugiausia skundų (apie 35 proc.) sulaukia dėl oro keleivių teisių pažeidimų: atšauktų, atidėtų skrydžių, dingusio, vėlavusio ar sugadinto bagažo. EVC specialistai primena, kad keliautojai turi nemažai teisių, svarbu jas žinoti: pavyzdžiui, keleiviams, skrendantiems lėktuvu, numatomos kompensacijos nuo 250 iki 600 Eur, jei skrydis buvo atšauktas, atidėtas daugiau nei 3 valandoms arba keleivį atsisakyta vežti. Taip pat keleiviai turi teisę į rūpinimąsi laukimo metu (gauti gėrimų, maisto ar apgyvendinimą, jeigu tenka praleisti naktį ir kt.), jei skrydis atidėtas daugiau nei 2 val. ar atšaukus skrydį keleivis pasirinko laukti kito skrydžio.

Europos vartotojų centras gali vartotojams padėti įvairiose situacijose: įsigijus nekokybišką prekę parduotuvėje arba internetu, kai pardavėjas prekei netaiko privalomos dvejų metų teisinės garantijos, gavus neužsakytas prekes, už kurias reikalaujama susimokėti, kai problemos kyla užsisakius automobilio nuomos ar apgyvendinimo paslaugas iš kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje registruoto pardavėjo ar paslaugos teikėjo.

Jei problemos su kitoje ES šalyje įsikūrusiu pardavėju ar paslaugos teikėju nepavyko išspręsti taikiai, net ir tarpininkaujant Europos vartotojų centrui, EVC specialistai patars, kaip pasinaudoti kitomis ikiteisminėmis alternatyvaus ginčų sprendimo procedūromis, kurios nereikalauja didelių išlaidų, teisinių žinių ir laiko.

EVC priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kurį sudaro 30 centrų, įsteigtų visose 28 ES valstybėse narėse, Islandijoje ir Norvegijoje. Skundai sprendžiami centrams bendradarbiaujant – taip lengviau įveikiami kalbos ar kultūriniai barjerai, randami kompromisiniai sprendimai, šalys aiškiai informuojamos apie jų teises ir galimybes, todėl pagalba vartotojams efektyvi – pavyzdžiui, 2017 m. padedant EVC specialistams vartotojai atgavo beveik 100 tūkst. eurų.

Per daugiau nei 10 veiklos metų visos ECC-Net organizacijos suteikė pagalbą daugiau nei 300 tūkst. Europos vartotojų, daugiau nei du trečdalius bylų pavyko išspręsti vartotojo naudai. Daugiau informacijos apie EVC veiklą Lietuvoje ir teikiamas paslaugas www.ecc.lt.

Šis straipsnio leidyba buvo finansuojama Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014–2020).

Straipsnio turinys atspindi tik organizacijos poziciją bei yra jos atsakomybė. Ji negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių