Automobilių gaisrų – dvigubai

Automobilių gaisrai nėra reti – nuo metų pradžios Klaipėdos rajone jau liepsnojo 19 automobilių. Kaip tikino Gargždų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Tomas Taučius, šis skaičius būtų buvęs mažesnis, jei visi vairuotojai būtų turėję gesintuvus ir žinoję, kaip su jais elgtis. „Banga“ domėjosi, dėl kokių priežasčių užsidega automobiliai ir kaip apsisaugoti nuo šios nelaimės.

Sukelia nematomos techninės bėdos

Gargždų priešgaisrinės tarnybos iškvietimų suvestinė byloja, kad automobilių gaisrų šiais metais daugiau nei dvigubai. Gręžiotis toli nereikia. Nedžiugina ir pastarųjų savaičių įvykiai. Praėjusį ketvirtadienį netoli „Vlantanos“ užsidegė važiuojantis automobilis. Pirmadienį magistralės Vilnius–Klaipėda 293 kilometre, netoli „Kilenos“, užsidegė „Mercedez-Benz“ mašina. Kol atvyko ugniagesiai, gaisrą numalšino pro šalį važiavę vairuotojai. Laimei, šiuose gaisruose žmonės nenukentėjo, tačiau vienas automobilis supleškėjo neremontuotinai.

„Dažniausia gaisrų priežastis – nematomos techninės bėdos: kuro ir elektros sistemų gedimai. Gaisrus dažniausiai sukelia prietaisai, naudojami akumuliatoriui šildyti. Yra buvę, kad šiam tikslui panaudotas net plaukų džiovintuvas. Žinoma, naudos iš to nebuvo, nes įvyko trumpas sujungimas. Taip pat klaidingai elgiamasi akumuliatorius vieną nuo kito bandant įkrauti gnybtais. Nors mašinos dega dažniausiai šaltuoju metų laikotarpiu – sausio-vasario mėnesiais, tačiau kasdienybė rodo, kad gaisrų skaičius auga sulig diena“, – Klaipėdos rajono situaciją apžvelgė Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas.

Vairuotojai turi būti atsakingi: vežiotis mašinoje gesintuvą ir patikrinti jo būklę, bet jie to daryti nelinkę. Su policijos pareigūnais Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbuotojai vykdo prevencines akcijas „Saugus automobilis“ ir „Saugi javapjūtė“, kai stabdomi automobiliai, kombainai ir tikrinama, ar juose yra gesintuvai. „Nė vieno nebaudžiame. O gal derėtų, nes statistiniai duomenys liūdina. Iš 200 sustabdytų automobilių tik 10 proc. vairuotojų transporto priemonėse turėjo tvarkingus gesintuvus. 55 proc. juos turėjo, tačiau neišbandytus ar netvarkingus“, – sakė T. Taučius.

Ugniagesių vadas pastebi, kad pavyzdingesni yra kombainų vairuotojai. Daugiau kaip 25 sustabdytuose kombainuose buvo visus reikalavimus atitinkantys gesintuvai. „Žinoma, galbūt tai lemia, kad didžioji dalis kombainų yra nauji ir drausti“, – pridūrė T. Taučius.

Ne tik vežiotis

Svarbu ne tik vežiotis gesintuvą, tačiau ir mokėti teisingai juo naudotis. „Jei važiuodamas užsidega automobilis, pirmiausia reikia nesutrikti, nepanikuoti ir nepulti į ugnį. Jei nelaimės užkluptas asmuo beatodairiškai čiups gesintuvą ir jį purkš į liepsną, o netaikys į gaisro židinį, gaisras toli gražu nebus užgesintas“, – konstatavo Priešgaisrinės tarnybos viršininkas. Pasak jo, į rankas imant gesintuvą, reikia patikrinti, ar jame yra spaudimas, kuris turi siekti žalią rodyklę. Tuomet ištraukti žiedą ir gesintuvą nukreipti ne į pačią liepsną, o į jos židinį.

Pirmiausia reikia skubėti atsidaryti variklio kapotą ir atjungti akumuliatorių nutraukiant vieną iš jo gnybtų. Taip automatiškai užkertamas kelias gaisro plėtrai. Jei jau liepsna pliekste plieskia, o gesintuvo vairuotojas neturi, atidaryti kapotą T. Taučius nepataria. Per penkias minutes automobilis gali visiškai supleškėti. Jei mašina užsidegė kelyje, o neturite gesintuvo, gaisrininkai pataria pagalbos prašyti pravažiuojančių automobilių vairuotojų ir nedelsiant skambinti į priešgaisrinę tarnybą. „Būna atvejų, kuomet žmonės naiviai tikisi, kad pavyks susidoroti patiems ir delsia skambinti. Šis neatsakingas žingsnis kartais lemia, kad atvykstame tik palaistyti. O pasitaiko, kad vairuotojai patys gesindami vietoj vandens šliūkšteli benzino“, – patirtimi dalijosi viršininkas.

Reguliariai prižiūrėti

Kaip „Bangą“ informavo daugiau kaip 13 metų autoserviso paslaugas teikiančios įmonės „Raivinta“ vadovas Žilvinas Patlaba, niekas nėra apsaugotas nuo gaisro grėsmės, tačiau automobilius derėtų reguliariai prižiūrėti. „Elektros sistemos gedimas gali ištikti netikėtai. Tačiau gaisro riziką padidina po kapotu besikaupiančios dulkės, apnašos, nuotekos. Būtina užtikrinti, kad variklio skyriuje nebūtų įvairių nuotekų ar įtrūkimų, neprasisunktų skysčiai, kuro ir išmetimo sistemos privalo būti sandarios“, – sakė specialistas. Jis patarė bent kartą per dvejus metus nusiplauti variklį, nuolat stebėti laidų būklę, nes menkiausias įtrūkimas laikui bėgant gali kelti grėsmę. „Ilgametė patirtis rodo, kad dažniausiai pradeda degti variklio skyrius, kuriame užsiliepsnoja laidai. Jie neilgaamžiai ir reikalauja nuolatinės priežiūros. Kartą per mėnesį kapotą tikrai reiktų atsidaryti. Ypač žiemą, kuomet dažnai pasitaiko, kad graužikai nugraužia laidus“, – patarimus dalijo Ž. Patlaba.

Atminkite, jei automobilio laidai kibirkščiuoja, salone nuolat jaučiamas kuro ar svylančios plastmasės kvapas, pasirodo dūmai – iki gaisro vienas žingsnis. Tokį automobilį reikia skubiai varyti į artimiausią servisą.


  • Už gesinimo priemonių neturėjimą fiziniams asmenims taikoma iki 72 Eur, o juridiniams asmenims – iki 579 eurų bauda. Lengvajame automobilyje turi būti gesintuvas, sveriantis 1 kg, sunkvežimyje – 4 kg, o kombaine – du po 2 kg ir nedegus audeklas.
  • Šiais metais užfiksuot 19 automobilių gaisrų. 2015 metais per tą patį laikotarpį degė 7. Vidutiniškai dega per metus apie 21 automobilis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių