„Atveria horizontus“ – Klaipėdos rajono prekės ženklas, kviečiantis į kelionę be bilieto atgal

„Atveria horizontus“ – Klaipėdos rajono prekės ženklas, kviečiantis į kelionę be bilieto atgal

Dar daugiau apčiuopiamų rezultatų jau šįmet – taip galima būtų apibūdinti dabartinį Klaipėdos rajono savivaldybės siekį tikslingai panaudoti turimas lėšas rajono patrauklumui gerinti. Beveik prieš metus pristačius Klaipėdos rajono įvaizdžio elementus: prekės ženklą ir šūkį „Atveria horizontus“, šįmet pradėtas rinkodaros ir komunikacijos strategijos plane numatytas pirmojo etapo – adaptacijos – įgyvendinimas.

Vykdomą programos dalį numatyta realizuoti įgyvendinant dvi priemones – prekės ženklo adaptavimą bendruomenėms, vietos įstaigoms ir jų individualiems poreikiams.

Pasak Klaipėdos rajono savivaldybės, adaptacijos etapas turės didelę reikšmę siekiant išsikelto tikslo – prisidėti prie naujų gyventojų ir turistų srauto didinimo pasitelkiant Klaipėdos rajono, kaip pajūrio bei pamario krašto, įvaizdį.

„Prekės ženklas – tarsi vizitinė kortelė, kurianti vertę tada, kai tai tampa neatsiejama organizacijų, verslo ir vietinių gyventojų kasdienio gyvenimo dalimi. Šiuo metu svarbiausia pasirūpinti efektyvia prekės ženklo adaptacija numatytoms tikslinėms auditorijoms“, – teigia Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas.

Prekės ženklas pastaruosius metus sėkmingai taikomas Klaipėdos rajono savivaldybės bei Turizmo informacijos centro veiklose, o netrukus taps dar vieningesnio bei pranašesnio Klaipėdos rajono krašto dalimi.

Būtent šiuo metu rengiamasi trims susitikimams, kurių metu Klaipėdos rajono miesteliai, bendruomenės, organizacijos ir įmonės bus kviečiamos prisidėti prie prekės ženklo individualizavimo. Savivaldybės atstovų pagalba dalyviai bus supažindinami su prekės ženklo adaptacijos procesu – foninio vaizdo pasirinkimo galimybėmis ir savo pavadinimo integravimu logotipe.

Planuojama, kad po susitikimų visi sukurti prekės ženklai, reprezentuojantys skirtingus miestelius, bendruomenes, organizacijas ir įmones, bus skelbiami interaktyviame žemėlapyje. Su pastarojo turiniu renginio dalyviai, potencialūs nauji gyventojai ir turistai galės detaliau susipažinti Klaipėdos rajono savivaldybės ir Turizmo informacijos centro internetiniuose puslapiuose.

Siekiant pagerinti prekės ženklo ir jį lydinčio šūkio atpažįstamumą tarp tikslinių auditorijų, Savivaldybei pavaldžios institucijos, bendruomenės ir įstaigos bus taip pat skatinamos individualizuotą prekės ženklą taikyti savo komunikacijoje.

Nepamiršti bus ir rajono gyventojai. Pastarieji turės visas galimybes per jiems specialiai sugeneruotą socialinio tinklo įdiegį pritaikyti prekės ženklą pagal asmeninį poreikį.

Tikimasi, jog šie žingsniai prisidės prie Klaipėdos rajono savivaldybės siekio spręsti krašto identifikavimo ir savęs pozicionavimo problematiką regioniniu, nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu.

Pasak specialistų, Lietuvoje itin populiarėjant miestų ar regionų įvaizdžio formavimo rinkodarai, tapo ypatingai svarbu išsiskirti originalumu, formuoti savitą identitetą.

Klaipėdos rajono įvaizdį sukūrusios mažosios bendrijos „Iconus“ atstovas Andrius Stočkūnas teigia, kad po atliktos analizės, tyrimų ir kūrybinių dirbtuvių buvo išskirtos aiškios Klaipėdos rajono asociacijos, kurios ypatingai svarbios rajoninėms savivaldybėms. „Prekės ženklas ir bendras įvaizdis yra reikalingi siekiant išryškinti vietovės pranašumus ir vieningai siekti tikslų. Bendras stilius apjungia vietovės produktus ir paslaugas į vieną patirčių grandinę. Vartotojų atmintyje kuriasi semantiniai žymekliai, kurie vėliau vietovėms gali atnešti ir ekonominę naudą, kai jie konvertuojasi į gaminamų produktų ar paslaugų vartojimą. Bendras įvaizdis ypač reikalingas fragmentiškoms vietovėms, tokioms kaip Klaipėdos rajonas, kuris turistams ar miesto gyventojams niekuo nesiskiria nuo šalia esančių miestų savivaldybių“, – teigia A. Stočkūnas.

Marketingo ekspertas, Aktualių tendencijų instituto kūrybos direktorius, buvęs Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) pirmininkas, šiuo metu – jos narys Saulius Kazlauskas teigė, jog šūkis prigis su sąlyga, jei bus paremtas realybe atitinkančiais argumentais. „Žinutė „Klaipėdos rajonas atveria horizontus“ – tai pažadas, kalbantis apie naujas galimybes, ilgalaikes perspektyvas, tvarią ateitį. Tai gali būti pakankamai patrauklus pažadas naujiems gyventojams“, – sako S. Kazlauskas.

Prekės ženklo idėją vizualiai perteikti „išėjimą iš ribų“ palankiai įvertino „The Atomic Garden Vilnius“ meno vadovas Regis Pranaitis. „Versijoje, kuomet abstrakčioje figūroje – įrėmintame vandens telkinyje ar debesyje – komponuojamos nuotraukos, ant jų rašomas baltas šriftas, emocija yra gera, tinkama komunikuoti žinią“, – sako R. Pranaitis.

Prekės ženklą kūrusios įmonės atstovas A. Stočkūnas pabrėžia, jog šiuo metu svarbiausia - efektyvi komunikacija, Klaipėdos rajono vietovių bendradarbiavimas kuriant bendrus produktus. „Vietovėms reikia suvokti, kuo jos gali viena kitai padėti. Prekės ženklas leidžia atrasti aiškų fokusą, ką norima nuveikti, ir taip gali gimti unikalūs bendri produktai bei paslaugos tarp skirtingų miestelių, bendruomenių, organizacijų ir įmonių“, – teigia A. Stočkūnas.

Nors prekės ženklas „Atveria horizontus“ sulaukė ir kritikos, A. Stočkūnas pataria neskubėti bei prisimena Kauno prekės ženklo atvejį. „Pamenu diskusijas „LiMA“, kai mūsų mažosios bendrijos prekės ženklas sulaukė kritikos dėl vizualinės „netvarkos“ ir idėjos kompleksiškumo, o „Kaunas dalinasi“ prekės ženklas buvo geriausias iš dalyvių. Kaip ir Kauno miesto, taip ir Klaipėdos rajono prekės ženklas nėra primityvus. Pastarasis reikalauja šiek tiek daugiau intelektualinių resursų jį suvokiant nei, tarkime, Vilniaus miesto prekės ženklą. Mūsų atveju koduotę pavyko įsprausti į mažiau detalių turintį simbolį, kuris pasitarnaus komunikacijoje. Visgi Kauno prekės ženklo atvejis tampa unikalus Lietuvoje, kuomet miesto prekės ženklas yra aktyviai, nuosekliai ir drąsiai naudojamas. Tai tik dar vienas iš pavyzdžių, pažymintis, kokia svarbi yra prekės ženklo naudojimo politika“, – sako A. Stočkūnas.

Pasak MB „Iconus“ atstovo, paprastumas, vienalytiškumas, greita reakcija į vartotojų-rinkos veiksmus, idėjų realizacija, drąsa nepaisyti stereotipų ir tradicinių viešųjų ryšių yra tai, ko reikia Klaipėdos rajono savivaldybei siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius  (Vedėja Raimonda Kučinskaitė, el. p. raimonda.kucinskaite@klaipedos-r.lt, tel. (8 46) 45 20 62).


Paieška

Naujienlaiškis

Žurnalisto pastabos

Kodėl neplojame?

Užriestos nosys, kalbėjimas tarsi iš aukšto, nepasilabinimas. Ar nesate susidūrę su tokia situacija, kai buvę jūsų kolegos, draugai, kaimynai ar…

Plačiau »

Vilija BUTKUVIENĖ

Bendraukite su mumis Facebook

Savaitės klausimas

Ar susipažinote su naujuoju Darbo kodeksu?