Ateities Klaipėdos rajonas. Ko tikėtis ir ko laukti?

Klausimas, į kurį atsakymo ieškota jau ketvirtą kartą savivaldybės organizuojamame verslo forume. Ekonomistai, prekių ženklų kūrėjai, verslo paramos organizacijos, jaunimo atstovai ir politikai pabrėžė, kad šiuolaikinis verslas turi nebijoti iššūkių, sparčiai prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir megzti tvirtesnius ryšius tarpusavyje. Apdovanoti ir verslumo skatinimo konkurso „Verslumo manija“nugalėtojai.

Ateitis, kurioje pirmaus tik tas verslas, kuris nebijos būti drąsus, inovatyvus ir net iššaukiantis, neabejoja reklamos kūrėjai. Dabartiniame reklamos amžiuje, kai mus kasdien pasiekia šimtai reklaminių žinučių, norint sudominti vartotoją, būtina išsiskirti, nebijoti netradicinių sprendimų.

„Originaliausios ir sėkmingiausios pastarųjų metų reklamos tos, kurios pasižymi originaliomis idėjomis. Vartotoją būtina sukrėsti, kartais net šokiruoti, kad tavo prekės ženklas išsiskirtų. Didieji prekės ženklai tokie, kaip „Burger King“, „Volvo“ nebijo pašiepti save, įkąsti konkurentui, ir tai vartotoją veikia, jis tokią reklamą įsimena. Tad tai geri pavyzdžiai, kaip parduoti savo produktą“, – sako Tomas Bartninkas, reklamos agentūros vadovas.

Kaip ir kiekviena sritis, taip ir verslas susiduria su nemažai iššūkių. Problemos dažnai kompleksinės, tad norint jas sėkmingai išspręsti reikia glaudesnio tarpusavio bendradarbiavimo. Pasak verslo paramos organizacijų atstovų, nors Lietuva auga dvigubai sparčiau už euro zonos vidurkį, vis dar atsilieka inovacijų diegimo srityje, per mažas darbo našumas, per lėta jos struktūrinė kaita.

„Norint tai pakeisti, neišvengiamai būtina stiprinti mokslinių tyrimų sritį, diegti projektų valdymą. Jis padėtų užtikrinti vykdomų pokyčių vadybą politikoje, organizacijose. Ką tai duos? Leis pasiekti didesnį ekonominį, socialinį, aplinkosaugos, kultūrinį poveikį, kurio rezultatus matys tiek dabarties, tiek ateities kartos“, – neabejoja Lietuvos verslo paramos agentūros direktorius Aurimas Pautienius.

Kad rajono verslui būtina tarpusavyje kalbėtis, pabrėžė ir meras. Pasak jo, rajone turėtų atsirasti verslininkus vienijanti organizacija, kuri ne tik telktų, bet ir vystytų bendradarbiavimą dėl bendrų rajono ir regiono tikslų. Mero teigimu, Savivaldybė taip pat atsižvelgia į naujausias tendencijas – tobulindama darbą įsidiegė projektinį valdymą, projektai planuojami ir įgyvendinami taikantis prie greitai kintančios situacijos.

„Tai, apie ką seniai svajojo Klaipėdos rajono gyventojai, bus įgyvendinama dar labiau prisitaikant prie jų lūkesčių – daugiafunkcio sporto centro statybos, kultūros centro renovacija, parko tvarkymas Gargžduose, ikimokyklinių ugdymo įstaigų plėtra, pagaliau Savivaldybės administracijos struktūros pertvarka, dar labiau efektyvinant darbą ir gerinant paslaugų prieinamumą gyventojams“, – sako rajono meras Bronius Markauskas.

Ekonomistai pastebi, kad verslui būtina įvertinti ir pasaulines tendencijas, rinkas. Reikia žinoti, kas vyksta, ko laukti ir ko tikėtis.

„Regis, Lietuva vis dėlto išmoko praėjusios krizės pamokas ir dabar yra žymiai labiau apsaugota, sugebėjusi atsispirti ir ekonomikos lėtėjimo tendencijoms, tačiau šalies ekonomikos augimas vis dar atsilieka nuo sparčiau Europos senbuves besivejančių Čekijos, Estijos“, – teigia Lietuvos laisvosios rinkos instituto vyr. ekspertė Indrė Genytė-Pikčienė.

„Iššūkių verslui bus nemažai. 2021–2027 finansavimo laikotarpiu lėšų bus mažiau, tai reiškia, kad ir projektų bus įgyvendinama mažiau, o Lietuvos įnašas į projektus didės. Tiesa, gera žinia ta, kad žemės ūkyje lėšų turėtų būti bent 600 mln. eurų daugiau“, – sako Ministro Pirmininko patarėjas Giedrius Surplys.

Stereotipus, kad šiuolaikinis jaunimas yra išlepęs ir nori tik viską gauti neįdėdamas jokių pastangų, griovė „Vaivorykšės“ gimnazijos abiturientė. Merginos teigimu, verslas neturėtų vengti jaunimo, nes jis tikrai yra naudingas, inovatyvus ir išradingas.

„Jaunų žmonių pagrindinis tikslas – ne kuo daugiau uždirbti, o kuo daugiau išmokti, todėl jie imlūs ir neniurzgės dėl per mažos algos. O juk padirbėti nori ir mokyklinis jaunimas vasaros atostogų metu, tačiau ne visuomet jiems pavyksta, nes verslas jaunuolius įdarbina ne taip noriai, kaip mes tikėtumėmės“, – tikina Klaipėdos rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybos narė Anelė Dromantaitė.

„Džiaugiuosi vėl dalyvaudamas šiame renginyje. Susitikti su rajono verslininkais pabendrauti, išgirsti naudingų pranešimų iš tiesų naudinga, nes mes, verslo žmonės, dažnai būname labai užsisukę tik savo srityje“, – sakė UAB „Inchcape Motors“ atstovybės vadovas Džiugas Radžius.

Klaipėdos rajono savivaldybė skatina ir tik pirmuosius žingsnius žengiantį verslą. Šiemet vėl vyko verslumo skatinimo konkursas „Verslumo manija“. Paraiškas pateikė per trys dešimtys dalyvių, išrinkti trys laimėtojai, išsidalinę 10-ies tūkstančių eurų prizinį fondą. Pirmąją vietą ir

5 000 eurų prizą laimėjo Sandra Venckutė-Gailiušienė už „Šeimos studijos“ įkūrimo idėją, kur jaukioje aplinkoje vyktų užsiėmimai nėščioms moterims ir tėveliams. Antroji vieta ir

3 000 eurų vertės prizas atiteko Astai Marcinkevičai, sumaniusiai namuose įsirengti sveikų kepinių kepyklėlę. Trečiąją vietą ir 2 000 eurų prizą laimėjo Mindaugas Laučius, pasaulio rinkai pasiūlęs skaitmeninės liniuotės įrankį. Juo galima greitai ir tiksliai apskaičiuoti pastato geometrijos parametrus iš brėžinio ar nuotraukos.

„Tokie verslo skatinimo konkursai parodo, kiek kūrybingų, verslių ir originalių žmonių yra Klaipėdos rajone. Dažniausiai jiems tereikia tik nedidelio finansinio postūmio, kad tos idėjos būtų įgyvendintos ir taip kuriamos naujos darbo vietos ne tik sau, bet ir kitiems. Neabejoju, kol tokių žmonių turėsime, Klaipėdos rajonas ir toliau sparčiais žingsniais žengs į priekį“, – sako rajono vicemerė Audronė Balnionienė.

Klaipėdos rajono savivaldybės informacija

Savivaldybės skiltis spausdinama pagal paslaugų viešojo pirkimo-pardavimo sutartį Nr. AS-1080.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių