Ar Gargždų Gamyklos gatvėje reikalinga žiedinė sankryža?

Gargždų Gamyklos gatvėje šiuo metu rengiama žiedinė sankryža. „Banga“ sulaukė skaitytojų nuomonės, esą šios permainos nereikalingos ir tik dar labiau apsunkina judėjimą. Tačiau Savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas tikina, kad žiedinė sankryža – geriausias sprendimas.

Judrumo – mažai, problemų – daug

Manau, kad ne man vienam kyla klausimas, kokiu tikslu yra daromas naujas žiedas mažai judrioje Gamyklos gatvėje? Kol kas ten yra tik vienas tiesus kelias (ir neaišku, kada atsiras jį kertantis kelias). Labiausiai domina, kada planuojama baigti darbus? Kadangi dirbu Gamyklos gatvėje, per dieną tenka ne kartą pro tą vietą važiuoti. Šiuo metu yra padarytas aplinkkelis. Jame kasdien atsiranda vis naujesnių ir didesnių duobių, ypač po lietaus. O šią savaitę jokie darbai ten visai nevyksta, nors oras yra geras… Tuo keliu dažnai važinėja vilkikai su brangiais kroviniais. Jiems šis naujasis apvažiavimas tikrai sukelia didelių nepatogumų, ką jau kalbėti apie būsimą žiedą, kuriame lengvosios mašinos vos tilps išsukti, jau nekalbant apie 16 metrų ir ilgesnius vilkikus. Kam buvo reikalinga ši žiedinė sankryža su keliu, kuris net neegzistuoja? Ar nebūtų pakakę paprastos sankryžos su šalutiniu keliu tokioje nejudrioje gatvėje, juolab kad matomumas į abi puses toje vietoje yra geras?

Edvardas ŠTULPINAS

Vieni kitus badys pirštais

Noriu pasidalinti įžvalga apie Gargždų pramonės rajone rengiamą transporto žiedą. Nesu kelių projektavimo ar panašaus profilio specialistas. Techninius šio projekto aspektus turėtų vertinti ekspertai, tačiau mano ilgametė patirtis logistikos sektoriuje, manau, taip pat leidžia daryti tam tikras prielaidas.

Gargžduose prie autobusų stoties esančios šviesoforų reguliuojamos sankryžos ypatumai buvo linksniuojami net respublikinėje spaudoje. Apie kitame miesto gale įrengtą šviesoforo tikslingumą papasakoti turbūt galėtų nebent jį projektavęs inžinierius. Vairuotojų laimei, šviesoforas niekada neveikia. O prisiminus pirmąsias savaites po jo įrengimo, kai šviesoforas dar buvo įjungtas, transporto spūstis Klaipėdos ir Kvietinių gatvėse susidarydavo net mažiausio transporto srauto intensyvumo valandomis. Be to, žiemos metu įkalnėje prie ligoninės sustojusios ir ant slidžios dangos nebegalinčios pajudėti mašinos visiškai užblokuodavo kelią.

Panašu, kad lipame ant to paties grėblio, o kitas diskusijų objektas taps Gamyklos gatvėje būsiantis žiedas. Ši gatvė – vienintelis kelias sunkiasvoriam transportui į Gargždų pramonės rajoną. Jei neskaičiuosime lengvojo transporto, kasdien šiuo keliu važiuoja keli šimtai sunkvežimių (įdomu, ar prieš projektuojant žiedą buvo daroma kokia studija?). Sunkvežimių bendroji masė siekia iki 40 tonų (kai kuriais atvejais gali būti ir daugiau), ilgis – apie 16 metrų. Tad natūraliai kyla klausimas, kaip tokiu siauro skersmens žiedu bus užtikrintas saugus eismas? Koks eksploatavimo garantinis terminas numatytas šiam objektui?

Turbūt dauguma yra pastebėję, kad didesnio intensyvumo transporto žiedo vidinėje dalyje yra įrengiama papildoma (dažnai akmens trinkelėmis grįsta) salelė, kuri užtikrina saugų didelių transporto priemonių judėjimą. Deja, pagal vykdomus darbus galime manyti, kad būsimame Gamyklos gatvės žiede judėjimas bus nuo borto iki borto.

Vertinant tik teoriškai, sunkiasvorė transporto priemonė nesunkiai išsitenka ir pravažiuoja rengiamu žiedu. Tačiau atsižvelgiant į eismo intensyvumą, taip pat – keturiasdešimttonės mašinos staigaus manevravimo įtaką kelio dangai, bijau, kad po pirmų eksploatavimo savaičių jau kalbėsime apie naujame žiede išlaužytus ir išvartytus betoninius kelio bortus. O galbūt ir dar skaudesnes pasekmes. Tada skaičiuosime išleistus šimtus tūkstančių. Ieškosime kaltų – užsakovai badys pirštus į rangovus, rangovai – į užsakovus, o eismo dalyviai vėl stebėsis vietos valdžios kompetencija.

Būtų puiku, jei atsakingi asmenys pasidalintų turima informacija, pateiktų savo nuomonę bei paneigtų mano išsakytas abejones.

Arūnas Z.


Komentarai

  • Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas RONKUS:

    – Su teiginiu, kad Gamyklos gatvė nejudri, nesinorėtų sutikti. Nes žmonės prašo atkreipti dėmesį į susidarančias automobilių eiles. Vykstant darbams, šioje gatvėje važiuoja nemažai automobilių, daugelis jų nevengia viršyti greičio. Įrengiant žiedinę sankryžą žvelgiame ir į ateitį, vykdome ilgalaikę naudą teikiančius darbus. „Mars Lietuva“ pusėje yra suplanuota teritorija, kurioje vystysis verslas, pramonė. Taip pat ši žiedinė sankryža išspręs eismo klausimus dėl Pušų g. vystomo kvartalo, sumažins eismo srautus Klaipėdos gatvėje, ja naudosis ir asmenys, kurie įsikurs 176 gyvenamųjų namų kvartalo teritorijoje. Šios permainos turėtų užtikrinti saugų greitį Gamyklos gatvėje.

    Šio projekto iniciatorius yra UAB „Damava NT“, prisideda Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Savivaldybės dalis – 30 proc., t. y. 50 590 eurų.

    Žiedo projektas yra suderintas ir patvirtintas visų reikalingų institucijų, todėl tikrai atitiks visus reikalavimus. Jo garantinis laikotarpis – 5 metai. Šioje vietoje saugus eismas bus užtikrintas. Žiedinėse sankryžose yra automatiškai pristabdoma ir sumažinamas važiavimo greitis. Pravažiavimui tikrai kliūčių nekils.

    Žiedinę sankryžą kertantis kelias (Pušų g.), planuojama, kad atsiras 2018–2019 metais. Paprastos sankryžos su šalutiniu keliu nebūtų užtekę (žvelgiant į ateities perspektyvas). Nes tai jau būtų keturšalė sankryža, kuri trikdytų eismą ir sulauktų daugybės žmonių nusiskundimų. Žiedinė sankryža – geriausias variantas šioje situacijoje.

  • Rangovo UAB „Žemkasa“ technikos direktorius Vitas RAMANAUSKAS:

    – Dirbame pagal grafiką. Jau dabar nuvažiavę į Gamyklos gatvę įsitikinsite, kad darbai vyksta visu tempu. Kokybiškai įrengti žiedinę sankryžą baigsime spalio arba lapkričio pabaigoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių