Aktualija

Vienoje gatvėje – aštuoni greičio ribojimo kalneliai, kitose – nė vieno


Šiemet J. Basanavičiaus gatvėje, Gargžduose, įrengti net aštuoni greičio ribojimo kalneliai, o kitose miesto gatvėse ir rajono keliuose prie mokyklų – nė vieno.


Lėmė Tarybos nario argumentai


Sprendimą pastatyti bet kokį kelio ženklą ar įrengti greičio ribojimo kalnelį, atsižvelgdama į gyventojų skundus ar seniūnų, įstaigų bei organizacijų prašymus, priima Savivaldybės Saugaus eismo komisija, suderinusi su Policijos komisariatu ir seniūnija.


J. Basanavičiaus gatvės pabaigoje, sodų pradžioje gyvenantis Savivaldybės tarybos narys, Sveikatos ir socialinio aprūpinimo komiteto pirmininkas Albert Albertjan, primygtinai reikalavo Tarybą skirti lėšas greičio ribojimo kalneliams įrengti. Rajono Savivaldybė daug skundų dėl dideliu greičiu važiuojančių automobilių gaudavo iš šios gatvės gyventojų. Be to, Klaipėdos rajono apylinkės prokuratūra praėjusiais ir pakartotinai šiais metais siūlė rajono Savivaldybei įrengti greičio ribojimo kalnelius J. Basanavičiaus, Pušų, Žemaičių gatvėse. „Savivaldybės taryba atkreipė dėmesį į gyventojų skundus bei Tarybos nario argumentus ir skyrė dalį lėšų kalneliams J. Basanavičiaus gatvėje įrengti“, – sakė „Bangai“ Savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas.


Tikslias šios eismo saugumo priemonės vietas ir kiekį, pasak V. Dačkausko, nustatė Savivaldybės Saugaus eismo komisija su Policijos komisariatu bei administracijos Vietinio ūkio ir plėtros skyriumi. Kalnelių įrengimas kainavo 17 732 Lt. 8 tūkst. Lt skirti iš rajono biudžeto, likusieji – iš Kelių plėtros programos.


Ištirtas poreikis


Savivaldybės meras V. Dačkauskas „Bangai“ paaiškino, jog rengti greičio ribojimo kalnelius numatyta Nusikalstamumo prevencijos programoje. Visos seniūnijos pateikė prašymus, kur jų teritorijose reikėtų įrengti šią saugaus eismo priemonę. „Minėtus kalnelius prašo įrengti įmonių, įstaigų vadovai, mokyklų, kurios yra prie judrių krašto kelių, direktoriai, bendras paraiškas pateikė seniūnai“, – sakė rajono Savivaldybės vadovas. Kodėl išgirsta tik J. Basanavičiaus gatvės problema? Kaip paaiškino Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vedėjas Vytautas Buivydas, Automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos iki šiol griežtai draudė rengti kalnelius krašto keliuose. Tad nebuvo galimybių šia priemone stiprinti vaikų saugumą prie Plikių, Kretingalės ir kitų mokyklų. Praėjusį ketvirtadienį VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ vykusiame rajono Savivaldybės atstovų ir seniūnų pasitarime gauta informacija, jog prie mokyklų išimties tvarka numatoma leisti rengti greičio ribojimo kalnelius. „Gavę leidimą, be abejo, pirmiausia saugumo priemones rengsime prie mokyklų“, – sakė V. Buivydas.


Į klausimą, kodėl kalneliai neįrengti Pušų, Žemaičių gatvėse, kaip siūlė apylinkės prokuratūra, Savivaldybės administracijos specialistai teigia, jog pradėta nuo avaringiausios gatvės. Visi kalbinti valdininkai sutinka, jog opi eismo problema Žemaitės ir Žemaičių gatvių sankryžoje prie darželio-mokyklos „Ąžuoliukas“. Gargždų miesto seniūnas Saulius Bakšinskis paaiškino, jog Žemaitės ir Žemaičių gatvėse, kaip prašė gyventojai, įrengtos pėsčiųjų perėjos. „Apie greičio ribojimo kalnelius iki šiol niekas net neužsiminė“, – sakė seniūnas.


Sutramdė greičio mėgėjus


Kasdien J. Basanavičiaus gatve važinėjantis gargždiškis Žilvinas Rimkevičius teigia, jog kalneliai – labai gera priemonė mėgstantiems greitį gatvėse vairuotojams pristabdyti. Pasak pašnekovo, jų šioje gatvėje ne tik nėra per daug, bet dar ir trūksta. „Lėtai pervažiavę visus kalnelius nedrausmingi vairuotojai dideliu greičiu pasileidžia žemyn gatve ir nekreipia dėmesio, kad iš sodų per buvusią autobusų sustojimo aikštelę gali išvažiuoti transportas. Matomumas toje vietoje prastas, tad nelaimė visada šalia. Manau, J. Basanavičiaus gatvė bus saugi ir pėstiesiems, ir važiuotiesiems, jei joje, be esamų, minėtoje vietoje atsiras ir dar vienas kalnelis“, – sakė „Bangai“ Ž. Rimkevičius.


Anksčiau šalia parduotuvės „Vilnelė“, o dabar Kvietiniuose gyvenantis, tačiau dažnai J. Basanavičiaus gatve važinėjantis Vaidas Girgždis mano, jog kalnelių minėtoje gatvėje per daug. „Tikrai reikėjo prie kryžkelės iš Vyturių ir Birutės gatvių. Eismas iš visų pusių intensyvus, be to, neatsargūs ir dviračiais lakstantys vaikai. Tiesa, įrengus kalnelius, susidaro kamščiai, ypač, kai iš šalutinių gatvių į J. Basanavičiaus suka sunkvežimiai. Trukdo eismui ir prie taip vadinamo juodojo kiosko stovintys automobiliai. Pušų ir J. Basanavičiaus sankryžoje, mano galva, nereikėjo kalnelių. Mieste yra vietų, kur jie žymiai reikalingesni, tad sakyčiau, kad ten lėšos panaudotos neracionaliai“.


J. Basanavičiaus gatvės gyventojai Birutė ir Alfonsas Petrauskai teigė, kad pėsčiųjų kalneliai sutramdė greičio mėgėjus.


– Ne tik mes, bet ir mūsų pėsti bei važiuoti kaimynai nebebijome, kad „skrendantys“ automobiliai užšoks ant šaligatvio, išlėks į priešingą eismo juostą. Nebebijome eiti pro „juodąjį“ kioską, kur vieni pasistato transporto priemones, o kiti lekia pro šalį. Džiaugiamės, kad saugūs bus mūsų namai ir tvoros, o labiausiai – vaikai ir anūkai, – sakė B. Petrauskienė.


Policija pritaria


Rajono Policijos komisariato viešosios tvarkos ir eismo priežiūros poskyrio viršininkas Kęstutis Vitkauskas teigė, jog J. Basanavičiaus gatvėje tikslinga buvo įrengti aštuonis greičio ribojimo kalnelius: „Svarstant šį klausimą Savivaldybės Saugaus eismo komisijoje, pritarėme, nes J. Basanavičiaus gatvėje intensyvus eismas, dažnos avarijos, nuolatinis pavojus žmonių sveikatai ir gyvybei. Manau, jog priimtas ir įgyvendintas racionalus sprendimas. Kitose gatvėse Savivaldybė pagal galimybes greičio ribojimo kalnelius įrengs vėliau“.


Jadvyga SURPLIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių