Aktualija

Gargžduose šviesoforo – kaip išganymo


“Bangos“ redakcija sulaukė skaitytojų skundų, jog Gargžduose, sankryžoje, kurioje susikerta Klaipėdos, S. Dariaus ir S. Girėno gatvės bei plentas į Kretingą, piko valandomis eismas tapo itin sudėtingas. Žmonės piktinasi, kad iš šalutinių kelių įvažiuoti į Klaipėdos gatvę arba iš Klaipėdos gatvės pasukti į kairę, tiesiog neįmanoma. Jie ragina valdžios bei policijos pareigūnus ieškoti šios problemos sprendimo būdų.


Tenka rizikuoti


Gargžduose gyvenantis Vaclovas sakė: „Kai šioje sankryžoje iš Klaipėdos gatvės reikia pasukti į kairę arba iš šalutinio kelio į pagrindinį, piko valandomis visada tenka rizikuoti, nes čia eismas tapo itin intensyvus. Atsidūręs kamštyje išeikvoju ne tik daug laiko, bet ir nervinių ląstelių. Manau, būtinai reikia šviesoforo“. Pašnekovas, paklaustas, ar tiki, kad situaciją šioje sankryžoje galėtų išspręsti eismą reguliuojantis policijos pareigūnas, atsakė: „Sunku pasakyti. Žinoma, policijos pareigūnai, sėdintys automobilyje šalia sankryžos, eismo situacijos nepagerina. Galbūt reguliuotojas būtų efektyvesnė priemonė. Tačiau, ar jis stovės per lietų, kai šalta?“. Kritiškai situaciją Klaipėdos, S. Dariaus ir S. Girėno bei Kretingos plento sankirtoje vertino ir Gargžduose dirbanti Violeta. Moteris sakė, kad kiekvieną rytą tenka važiuoti per šią sankryžą ir nervintis: „Kartą, norėdama įvažiuoti į Klaipėdos gatvę, sugaišau 7 ar 10 minučių. Priekyje stovėjusi mašina delsė pasukti, todėl susidarė eilė, kiti vairuotojai net pradėjo signalizuoti“. Pašnekovė sakė, kad dabar į darbą visada stengiasi išvažiuoti anksčiau, nes kitu atveju tenka pavėluoti. Anot Violetos, šioje sankryžoje būtinai reikia šviesoforo: „Gargždai tarsi po karo. Toks miestas ir nėra šviesoforo! Kiti miestai tvarkosi kur kas geriau. Pavyzdžiui, Kretingoje yra net keletas šviesoforų“.


Kad piko valandomis šioje sankryžoje eismo situacija išties sudėtinga, pritarė ir UAB „Vežeta“ vairuotojas Algirdas Liuksas. Pasak jo, mažai įgūdžių turinčiam vairuotojui čia iškyla daug sunkumų. “Tai opi problema, nes sunku išvažiuoti tiek iš šalutinių kelių, tiek iš autobusų stoties…“ – kalbėjo pašnekovas. Jis sutiko, kad galbūt situacija taptų paprastesnė, jei eismą reguliuotų policijos pareigūnas.


Eismą siūlo reguliuoti


Klaipėdos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkė V. Daukšienė pripažino, kad situacija nagrinėjamoje sankryžoje sudėtinga: „Pati važinėju į darbą per tą sankryžą ir iš ryto, ir vakare. Todėl ne kartą teko įstrigti ir kamštyje“. Pašnekovė sakė, kad, norėdama išvengti automobilių grūsties ir taip sutaupyti laiko, ji į darbą stengiasi išvažiuoti kuo anksčiau. Anot V. Daukšienės, šviesoforas šioje sankryžoje bus pastatytas, kai bus atliekama Klaipėdos gatvės rekonstrukcija. Ji prasidės kitais metais. Saugaus eismo komisijos pirmininkė, paklausta, ar nemano, kad kol šviesoforo nėra, piko valandomis eismą reguliuoti galėtų policijos pareigūnas, atsakė: „Galbūt. Tada būtų lengviau automobiliams iš šalutinių kelių įvažiuoti į Klaipėdos gatvę“.


Sudėtingą eismo situaciją ne tik Klaipėdos, S. Dariaus ir S. Girėno gatvių bei Kretingos plento sankirtoje, bet ir kitose miesto sankryžose įžvelgia ir Gargždų miesto seniūnas S. Bakšinskis. „Manau, šią problemą išspręs tik Klaipėdos gatvės rekonstrukcijos metu pastatytas šviesoforas. Tačiau kol nėra šviesoforo, aš Saugaus eismo komisijai siūliau sankryžose įdarbinti reguliuotojus. Jau teko stebėti sankryžoje prie prekybos centro „IKI“ jų darbą“, – pasakojo „Bangos“ korespondentės kalbintas seniūnas. Jis įsitikinęs, kad grūstis Gargžduose lemia didelis automobilių srautas į Klaipėdą. Dažniausiai tai žmonės, kurie važinėja į darbą uostamiestyje. „Teko apie 17 valandą vykti į Klaipėdą iš Gargždų, pastebėjau didžiulį automobilių srautą atgal į mūsų miestą“, – kalbėjo S. Bakšinskis. Seniūnas prisipažino, kad pats stengiasi į darbą kuo dažniau eiti pėsčiomis, todėl išvengia automobilių grūsčių. Tačiau kartais atvyksta ir automobiliu. Kitiems vairuotojams jis patarė išmokti skirstyti laiką: „Reikėtų visada pridėti 10-15 minučių“. Seniūnas ragino vairuotojus keliuose būti kuo tolerantiškesnius ir mandagesnius. „Juk, kai vairuotojai sustoja ir leidžia išvažiuoti iš šalutinio kelio, ir nuotaika pakyla“, – sakė S. Bakšinskis.


Teks laukti šviesoforo


Klaipėdos rajono policijos komisariato viršininko pavaduotojas V. Zubauskas, paklaustas, ką mano apie Klaipėdos, S. Dariaus ir S. Girėno gatvių bei Kretingos plento sankirtoje ryte ir vakare susidarančius kamščius, atsakė: „Tai nėra kamščiai. Kamštis yra tada, kai automobiliai beveik nejuda iš vietos, o jei reikia palaukti 5 minutes, tai nėra kamštis“. Pasak jo, intensyvų eismą šioje sankryžoje lemia daug transporto priemonių, važiuojančių pagrindine Klaipėdos gatve. V. Zubauskas įsitikinęs, kad mintis piko valandomis sankryžoje įdarbinti reguliuotoją, yra neįgyvendinama. „Eismą reguliuojančio pareigūno gyvybei kiltų grėsmė, nes sankryža yra apšviesta tik iš vienos pusės. Be to, automobiliai, sukantys į kairę, kliudytų reguliuotoją. Ten nėra kur jo pastatyti. Ši sankryža tam nepritaikyta“, – kalbėjo V. Zubauskas. Jis įsitikinęs, kad problemą išspręs tik Klaipėdos gatvės rekonstrukcija ir šviesoforas. O kol kas V. Zubauskas vairuotojams patarė būti atidiems bei neskubėti, atsikelti anksčiau. „Pats kiekvieną dieną pusę aštuonių važiuoju per šią sankryžą į darbą, jokių problemų nekyla“, – sakė jis. Pašnekovas apgailestavo, kad kol kas mūsų vairuotojai vis dar stokoja eismo kultūros, specialiai vieni kitų nepraleidžia, vieni kitus peikia.


Klaipėdos rajono savivaldybės Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vedėjas V. Buivydas, paklaustas, kada tiksliai bus pradėta Klaipėdos gatvės rekonstrukcija, atsakė: „Ji prasidės kitų metų pavasarį. Darbai baigti bus lapkričio mėnesį“. Pašnekovas sakė, kad rekonstrukcijos metu yra numatyta pastatyti 3 šviesoforus. 1 – Klaipėdos, S. Dariaus ir S. Girėno gatvių bei Kretingos plento sankryžoje, 2 – prie Klaipėdos rajono savivaldybės, o 3 – prie prekybos centro „IKI“ esančios sankryžos. V. Buivydas pripažino, kad darbams kol kas nėra visiškai pasiruošta: „Dar nėra sutvarkyti visi reikalingi dokumentai dėl Europos pinigėlių. Tačiau, kai bus viskas sutvarkyta, skelbsime rangovų konkursą, o vėliau pradėsime darbus“.


Agnė SURPLYTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių