Aktualija

Viešasis transportas gelbsti į Klaipėdą skubantį priemiestį


Pusmetį tarp Klaipėdos rajono ir Klaipėdos kursuojantys nauji viešojo transporto maršrutai kol kas tik tikrina rentabilumą. Rudenį Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybėms sukirtus rankomis atsirado du nauji maršrutai – tai Atgimimo aikštė–Karklė ir Ligoninė–Žaliasis slėnis– ligoninė. Pastarasis maršrutas pateisino lūkesčius, tačiau per Karklę vykti kol kas neapsimoka. Visgi, augant priemiesčio naujakurių poreikiams, jau kitą mėnesį turėtų startuoti ir patobulinti maršrutai per Jokūbavą, o nauja stotelė atsiras ir Radailių kaime.


Per Karklę – nepelninga


Du autobusų maršrutai – Atgimimo aikštė–Karklė ir Ligoninė–Žaliasis slėnis–ligoninė – palengvino Klaipėdos pašonėje įsikūrusių rajono gyventojų kasdienybę. 23 ir 24 numeriais pažymėti keleiviniai autobusai kursuoja nuo praėjusių metų rugsėjo 1 dienos. Autobusas per Karklę važiuoja po 7 kartus per dieną darbo dienomis, ir 4 kartus savaitgaliais bei šventinėmis dienomis. Aukštkiemių kaime esančio Žaliojo slėnio kvartalo gyventojų patogumui autobusas darbo dienomis kursuoja 18 kartų, kitomis dienomis – 11 kartų.


Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Violeta Brazlauskienė teigė, kad kol kas naudingesnis maršrutas tarp Žaliojo slėnio ir miesto ligoninės. „Įprastai reikia bent pusės metų tam, kad pamatytume tikrąjį keleivių srautą. Iš Žaliojo slėnio vykstančių keleivių netrūksta, o maršrutas per Karklę kol kas yra nuostolingas. Laukiame vasaros, kol atsiras daugiau važiuojančiųjų“, – sakė V. Brazlauskienė.


Sutartį su Klaipėdos miesto savivaldybe sudariusi Klaipėdos rajono savivaldybė per mėnesį vežėjui VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ sumoka apie 10 000 Lt kompensacijų. „Pagal Vyriausybės deleguotą funkciją Savivaldybė vežėjui kompensuoja negautas pajamas už keleivių, turinčių lengvatas keleiviniame transporte, vežimą. Tai yra lengvatos pensininkams, neįgaliesiems, moksleiviams, studentams ir kt. Mūsų pareiga užtikrinti šių žmonių vežimą viešuoju transportu“, – teigė vyr. specialistė.


Vadina socialine funkcija


Minėtuose autobusuose įdiegta ir elektroninio bilieto sistema. Turėdami vieną elektroninį bilietą keleiviai juo gali naudotis visame Klaipėdos mieste. Bilietų kainos nustatytos pagal mieste galiojančius tarifus.


Anot VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovo Gintaro Neniškio, organizuojami maršrutai į Klaipėdos priemiestį prilygsta socialinei funkcijai ir kol kas pelno neneša. „Taip gyventojams tiesiog garantuojame geresnį susisiekimą su miesto teritorija. Vertindamas maršrutų rentabilumą manau, jog dirbame pagal planą. Pusę metų planavome dirbti nuostolingai, vėliau – „ant nulio“, nes tokiuose maršrutuose didelio uždarbio negalime tikėtis. Maršrute tarp ligoninės ir Aukštkiemių kaimo keleivių srautas yra pakankamas, o per Karklę kursuojantis autobusas kol kas yra stipriai nuostolingas. Tačiau šaltuoju periodu pelno negalima tikėtis. Ateityje galvosime, ką daryti su šiuo maršrutu“, – „Bangai“ sakė G. Neniškis.


Keis sodininkų maršrutus


Gyventojų patogumui ketinama koreguoti susisiekimą maršrutu Klaipėda–Jokūbavas bei Klaipėda–Šimkai. „Maršrutas Klaipėda–Jokūbavas šiuo metu yra nuostolingas. Nuostolių naštą dalijamės kartu su Kretingos rajono savivaldybe. Klaipėdos rajono savivaldybė dabar už šį maršrutą kas mėnesį vežėjui moka apie 2000 Lt nuostoliams padengti ir apie 5000 Lt kompensacijų už nuolaidas keleiviams. Kadangi uostamiesčio savivaldybė organizuoja maršrutus Klaipėda–Rasos sodai ir Klaipėda–Vaiteliai, juos ketinama jungti į vieną. Taip atsirastų vienas maršrutas – Klaipėda–Rasos sodai–Jokūbavas–Vaiteliai. Tikimės sutaupyti dotacijų, o maršrutas taps mažiau nuostolingas“, – pasakojo Savivaldybės atstovė V. Brazlauskienė. Kaip ir anksčiau, autobusas per sodininkų bendrijas kursuotų tik sezono metu, o per Jokūbavą – nuolat.


Radailių kaimo bendruomenės iniciatyva autobuso stotelė turėtų atsirasti ir šioje gyvenvietėje. Todėl planuojama koreguoti esamą maršrutą Klaipėda–Šimkai, autobusui dar užsukant į Radailius. Anot V. Brazlauskienės, kol kas anksti kalbėti, kaip dažnai kursuos autobusas. Tai bus sprendžiama pagal keleivių srautą. „Į Šimkus autobusas kursuoja dukart per dieną. Padaugėjus naujakurių aktyvios bendruomenės pageidauja viešojo transporto paslaugos ir Radailiuose. Planuojama, kad čia autobusas užsuktų dažniau nei į Šimkų gyvenvietę“, – teigė ji.


Šios permainos planuojamos nuo šių metų balandžio mėnesio.


Surenka priemiesčio mokinius


Tarp miesto ir rajono įspraustame Žaliajame slėnyje Klaipėdos rajono savivaldybė privalo užtikrinti ir rajono ugdymo įstaigas lankančių mokinių pavėžėjimą. Tačiau minėtoje gyvenvietėje tokios paslaugos reikia vos vienam vaikui. Jis lanko Plikių Ievos Labutytės pagrindinės mokyklos Slengių skyrių. Į šią mokyklą važiuojantis autobusas dukart per dieną kursuoja maršrutu Slengiai–Klemiškės–Ginduliai–Mazūriškės–Aukštkiemiai–Triušeliai–Leliai–Slengiai. Iš šių vietovių į mokyklą atvežama 18 vaikų. Visas maršrutas, apsukant Jakų žiedą siekiantį nepatogų lanką, nusidriekia 36 kilometrus.


Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Algirdas Petravičius patvirtino: „Taip, iš Žaliojo slėnio į Slengius vežamas tik vienas vaikas, tačiau esame įsprausti į teisinę bazę ir privalome užtikrinti mokinių pavėžėjimą. Pagal Švietimo įstatymo 36 straipsnį į mokyklą ir atgal privalo būti vežami kaimuose, miesteliuose toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos gyvenantys mokiniai, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas. Maršruto atkarpa iki Slengių yra didelė, tačiau šiose vietovėse gyvenantys tėvai pasirinko vaikus leisti į rajono mokyklą, ir mes turime užtikrinti susisiekimą.“


Jolanta VENSKUTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių