Agluonėnų klojimo teatras skatina žiūrovą mąstyti

Agluonėnų klojimo teatro spektaklis pagal B. Brechto pjesę „Motušė Kuraž ir jos vaikai“. Režisierius D. Malajavas

 

Agluonėnų klojimo teatras pulsuoja gyvybe, meile ir dega viltimi užkrėsti žiūrovus grožio ir gėrio prasmių paieškomis. „Bangai“ kūrybos paslaptis ir režisieriaus kelio vingrybes atskleidė teatro siela – jo vadovas Domininkas Malajavas.

D. Malajavas įsitikinęs, kad spektakliuose itin svarbu natūrali gyvenimo aplinka ir netikros, sugalvotos realybės sintezė. Svarbiausia, kad teatras skatintų žiūrovą ieškoti tikrųjų ir amžinųjų vertybių.Sužavėjo paslaptingumas

– Kuo Tave patraukė teat­ras? Ką jis reiškia Tavo gyvenime?

– Teatru susidomėjau dar mokykloje. Galbūt tas poreikis visada buvo užkoduotas viduje. Traukia teatro paslaptis, mįslė. Teatras – galingas instrumentas, kurio pagalba gali ir atrasti save, ir išsižadėti, pabėgti nuo savęs. Permąstyti savo poelgius, vertybes. Įsiklausyti…

– Papasakok, koks Tavo, kaip režisieriaus, kelias? Nuo ko viskas prasidėjo?

– Baigęs mokyklą įstojau į Klaipėdos universitetą, Menų fakultetą, teatro režisūrą. Man pasisekė, papuoliau į dr. doc. Danutės Vaigauskaitės inicijuojamą eksperimentinį kursą. Kas pusmetį keitėsi dėstytojai, todėl galėjau pamatyti, palyginti skirtingas teatrines mokyklas, metodikas ir taip formuoti savąjį teatro suvokimą. Vėliau baigiau teatrologijos, teatro kritikos magistro studijas pas prof. Petrą Bielskį, kurios leido labiau praplėsti teorines žinias, pažvelgti į savo profesiją iš kitos pusės. Tai buvo labai įdomi patirtis.

Ne pataikauti, o ugdyti

– Kuo vadovaujiesi kurdamas spektaklius? Kaip apibūdintum savo kūrybos braižą?

– Brangiausias turtas – žmogus. Reikia atrasti ir panaudoti aktoriaus kūrybines jėgas, remtis jo asmenybe ir unikalia pasaulėjauta, atskleidžiant spektaklio pagrindinę idėją ir išlaikant aktoriaus natūralumą. Negalima žaloti jo įgimtų vidinių savybių, natūraliai gyvenimo suformuotos psichofizikos. Todėl spektakliuose siekiu natūralios gyvenimo aplinkos ir netikros, sugalvotos realybės sintezės. Svarbiausia, kad teatras skatintų žiūrovą mąstyti, ieškoti tikrųjų ir amžinųjų vertybių. Teatre emocija yra tik priemonė sužadinti mintį. Jausmas, mintis – tikroji siekiamybė, kelias į žmogaus vidų. Manau, jog teatras turi ne pataikauti žiūrovui, o ugdyti jį. Tačiau jis neturi ir moralizuoti ar į akis badyti tiesą. Reikia stengtis sukurti dialogą, apeliuoti į žmogaus sielą. Juk tai ugdo dvasią. Kūnas miršta, jei siela badauja…

Kūrybiniame procese labai svarbu, kad aktoriai su režisieriumi susikalbėtų ir suprastų vieni kitus. Reikia ieškoti bendrų sąlyčio taškų. Spektaklį kuria bendradarbiavimas. Aktorius ir režisierius yra partneriai. Lygiaverčiai partneriai „sąmoksle“ prieš žiūrovą.

– Kas Tau suteikia įkvėpimo, idėjų?

– Naujai sutikti žmonės, tikėjimas, gyvenimo ir mirties paslaptis. Nežinomybėje slypi Dievas.

Nuoširdūs žmonės ir aukšti pasiekimai

– Kaip atsidūrei Agluonėnų klojimo teatre?

– Į Agluonėnų klojimo teatrą atvykau visai netikėtai. Prieš 3 metus. Tiesiog tuo metu buvo reikalingas vadovas, o aš buvau laiku ir vietoje. Pradėjęs dirbti susipažinau su paprastais ir nuoširdžiais žmonėmis, kurie nedėvi socialinių kaukių, nes jos paprasčiausiai nereikalingos. Čia žmonės yra tokie, kokie yra. Tas natūralumas išties žavi.

– Jau trejus metus esi Klojimo teatro vadovas ir režisierius. Ką jau spėjai nuveikti?

– Aktyviai reiškiamės regiono ir Lietuvos kultūriniame gyvenime. Visuomenei suvaidinome šešias premjeras. Garbingai atstovavome Agluonėnų klojimo teatrui Lietuvos dainų šventėje, konkursuose, festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje. 2013-aisiais Lenkijoje, Punsko kultūros namų surengtame XXII klojimo teatrų festivalyje, vaidinome spektaklį „Meilės kvadratas“ (pagal Edmundo Untulio pjesę), o 2014-aisiais Teatro dieną Lietuvos dainų šventėje – spektaklį „Metai. Rudens gėrybės“ (pagal Kristijoną Donelaitį). Dalyvaudami konkursuose „Atspindžiai“ įgijome II meninę kategoriją (aukštas meninis lygis – aut. pastaba) ir tapome konkurso laureatais, o spektaklis pagal K. Donelaičio „Metus“ pelnė 2 nominacijas kaip „Stipriausias aktorių ansamblis“ ir „Ryškiausias debiutas“.

Ateities tikslų, veiklų ir užmojų yra daug. Viską lems laikas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių